بین الملل

مشارکت ده ها هزار فلسطینی در نماز جمعه مسجدالاقصی

اداره اوقاف اسلامی شهر قدس اشغالی اعلام کرد که برغم اقدامات سختگیرانه رژیم صهیونیستی، بیش از ۵۰ هزار نفر در نماز جمعه مسجدالاقصی شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع محلی فلسطین اعلام کردند که شمار زیادی از اهالی قدس اشغالی، کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ برغم مانع تراشی های رژیم صهیونیستی در نماز جمعه مسجدالاقصی شرکت کردند.

بر اساس اعلام منابع محلی، نظامیان صهیونیست در خیابان های شهر قدس اشغالی و اطراف مسجدالاقصی مستقر شدند و مانع از ورود بسیاری از نماگزاران به این مسجد شدند.

بر اساس این گزارش، «شیخ محمد حسین» خطیب جمعه مسجدالاقصی در خطبه های نماز جمعه گفت که هیچ مسلمانی در جهان عذری برای عدم حمایت از این مسجد در این روزهای حساس ندارد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی با اقدامات خود در مسجدالاقصی با آتش بازی می کند و ممکن است این اقدمات منطقه را به سمتی سوق دهد که پیامدهای آن بر کسی روشن نیست.

خطیب جمعه مسجدالاقصی اظهار داشت که این مسجد قبله اول مسلمانان است و هیچکس به جز مسلمانان حق عبادت در آن ندارد و حکم خداوند متعال با احکام زمینی و خواست بشر عوض نمی شود.

گفتنی است، صبح امروز نیز هزاران نفر از شهروندان فلسطینی به درخواست شخصیت های دینی و اسلامی برای اقامه نماز صبح در مسجدالاقصی و مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل حضور یافتند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا