دانش و فناوری

آمریکا به برخی شرکت‌های تکنولوژی برای ارائه خدمات در ایران مجوز داد

آسوشیتدپرس گزارش داده که وزارت خزانه‌داری آمریکا حالا به شرکت‌های تکنولوژی این کشور اجازه می‌دهد تا فعالیت خود در ایران را که تحت تاثیر تحریم‌های گسترده است، افزایش دهند. این رسانه اعلام کرده هدف آمریکا افزایش دسترسی مردم ایران به خدمات اینترنتی است.

طبق این گزارش، وزارت خزانه‌داری آمریکا یک مجوز عمومی را آپدیت کرده که به شرکت‌های تکنولوژی اجازه می‌دهد خدمات مربوط به شبکه‌های اجتماعی، پلتفرم‌های اداری، ویدیو کنفرانس و از همه مهم‌تر، «خدمات ابری» را در ایران ارائه دهند.

این مجوز آپدیت شده، شرط مهم استفاده «شخصی» از پلتفرم‌ها را نیز حذف کرده است. پیش از این شرکت‌های تکنولوژی آمریکایی صرفا می‌توانستند خدمات خود را در اختیار کاربران ایرانی قرار دهند و حذف این شرط، عملاً به معنای استفاده‌ کسب‌وکارهای ایرانی از خدمات این شرکت‌هاست.

«والی آدیمو» (Wally Adeyemo)، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت این کشور به دنبال افزایش سرعت چرخش آزاد اطلاعات برای مردم ایران است.

آسوشیتدپرس می‌گوید در سال ۲۰۱۴ نیز آمریکا مجوز ارائه نرم‌افزارهایی که باعث تبادل رایگان ارتباطات در ایران می‌شدند را داده بود اما شرکت‌های تکنولوژی از ترس مرز باریک تحریم‌ها و مواجهه با جریمه‌های مالی علاقه‌ای به سرویس‌دهی به ایران نداشتند.

منبع دیجیاتو

آگهی
دکمه بازگشت به بالا