ورزش

برد امیدبخش ایران برابر اروگوئه/ نقشه کی‌روش علیه یاران «سوارز»

در نخستین بازی جدی رقم خورد؛

تیم ملی فوتبال ایران در دیدار با یکی از تیم‌های خوب آمریکای‌جنوبی هرچند شیوه همیشگی با کی‌روش را داشت اما توانست با تفکرات این مربی به یک پیروزی امیدبخش در راه جام جهانی دست پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در جام جهانی آماده می‌کند، شامگاه امروز جمعه (اول مهر) در نخستین دیدار تدارکاتی خود که در اردوی اتریش برگزار شد به مصاف تیم ملی اروگوئه رفت که این دیدار با پیروزی یک بر صفر ایران به پایان رسید. مهدی طارمی در دقیقه ۷۹ برای ایران گل زد.

در این دیدار که در ورزشگاه «ان وی» شهر سنت بولتن برگزار شد تیم ملی ایران با ترکیب علیرضا بیرانوند( ۶۳ امیر عابدزاده)، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، صادق محرمی، سید ابوالفضل جلالی(۶۹ احمد نورالهی)، سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی، سامان قدوس(۸۵ وحید امیری)، علیرضا جهانبخش(۶۹ مهدی طارمی)، مهدی ترابی(۶۹ علی قلی زاده) و سردار آزمون(۶۹  کریم انصاریفرد) به میدان رفت.

شاگردان کارلوس کی روش که نخستین تجربه خود بعد از بازگشت این سرمربی را پشت سر می‌گذاشتند در نیمه اول نمایش متوسطی داشتند و در اکثر دقایق بازی به دنبال بسته نگه داشتن دروازه خود بودند.

اروگوئه که بازیکنان مطرح خود از جمله سوارز و والورده را هم در ترکیب داشت بخش عمده زمان نیمه اول را در اختیار داشت و حملاتی را هم روی دروازه ایران پی ریزی کرد اما دفاع خوب ملی پوشان کشورمان اجازه نداد دروازه بیرانوند تهدید شود.

در مقابل تیم ملی ایران هم در چند موقعیت خود را تا محوطه جریمه حریف رساند اما نتوانست دروازه حریف آمریکای جنوبی خود را با خطر جدی مواجه کند تا نیمه اول این دیدار با تساوی بدون گل به پایان برسد.

نیمه دوم هم به روال ۴۵ دقیقه اول سپری شد و تیم ملی اروگوئه صاحب توپ و میدان بود و موقعیت های زیادی را روی دروازه ایران ایجاد کرد اما در چند صحنه علیرضا بیرانوند مانع از باز شدن دروازه شد. 

بهترین موقعیت برای ایران در دقیقه ۶۵ رخ داد و مهدی ترابی در همکاری خوب با سامان قدوس تا آستانه باز کردن دروازه حریف پیش رفت اما ضربه نهایی ترابی را دروازه بان اروگوئه برگشت داد و ضربه مجدد ترابی عرض دروازه را طی کرد. 

بعد از این صحنه تیم ایران جان تازه ای گرفت و توسط علیرضا جهانبخش پایه گذار یک حمله دیگر شد اما ضربه نهایی احسان حاجی صفی را دروازه بان حریف در اختیار گرفت. 

در دقیقه ۶۶ اروگوئه تا آستانه باز کردن دروازه ایران پیش رفت و روی یک ضربه کرنر و ضربه سر مهاجم این تیم حتی عابدزاده هم جا ماند اما ترابی از روی خط دروازه توپ را برگرداند. 

کی روش که در این دیدار از ابتدا به چند بازیکن اصلی میدان نداده بود در ۲۰ دقیقه پایانی چند بازیکن از جمله طارمی و انصاریفرد را به میدان فرستاد تا آنها هم فرصت محک خوردن در این بازی را داشته باشند. 

همین تغییرات شرایط را برای تیم ملی ایران بهتر کرد و ثمره اش در دقیقه ۷۹ مشخص شد. کریم انصاریفرد در همکاری با سامان قدوس توپ را از درون محوطه جریمه برای مهدی طارمی ارسال کرد و بغل پای حرفه ای بازیکن تیم پورتو دروازه اروگوئه را باز کرد تا شادی به اردوی ایران آورده شود. 

در دقایق پایانی اروگوئه به دنبال جبران گل خورده بود و امیدش به سوارز در خط حمله بود. در دقیقه ۸۹ این بازیکن پشت محوطه جریمه آماده شوت به سمت دروازه عابدزاده می شد که عزت اللهی با خطا روی سوارز یک ضربه ایستگاهی به حریف داد اما این ضربه به بدن خط دفاعی برخورد کرد و ثمری برای حریف نداشت.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا