دانش و فناوری

احتمال معرفی مک بوک پرو 14 و 16 اینچی جدید در اواخر سال جاری میلادی قوت گرفت

به گفته یک نشریه معتبر، اپل قصد دارد در سه ماهه چهارم سال 2022 از مدل‌های جدید مک بوک پرو رونمایی کند. هرچند در این گزارش به مدل‌های خاصی اشاره نشده، اما احتمالا به نسل بعدی مک‌بوک پرو‌های 14 و 16 اینچی اشاره داشته باشد، زیرا نسخه جدید مدل 13 اینچی در اوایل سال جاری میلادی معرفی شده بود.

احتمال معرفی نسل جدید مک بوک پرو در ماه آینده

در این گزارش که توسط نشریه DigiTimes منتشر شده، شایعات قبلی درباره زمان معرفی نسل جدید مک بوک پرو تایید شده است. با این حال، هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشده که آیا این دستگاه‌ها به تراشه‌های 5 نانومتری یا 3 نانومتری مجهز خواهند شد. انتظار می‌رود اپل در ماه اکتبر رویدادی را برگزار کند که روی دستگاه‌های مک و آیپد تمرکز دارد، بنابراین می‌توان انتظار داشت که اپل در آن زمان مدل‌های جدید مک بوک پرو را نیز معرفی کند.

ماه گذشته، «مارک گورمن» از بلومبرگ گزارش داد که مدل‌های مک ‌بوک پرو با تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس در حال توسعه و آزمایش توسط اپل هستند. «مینگ-چی کو»، تحلیلگر محصولات اپل هم گفته بود که این محصولات، به جز تراشه‌های سریع‌تر، ویژگی‌های جدید بسیار کمی خواهند داشت.

آخرین باری که اپل طراحی مک بوک پرو را تغییر داد، یک شاسی با لبه‌های صاف، یک بریدگی در بالای نمایشگر، پورت‌های بهبودیافته مانند MagSafe و HDMI و موارد دیگری به آن‌ها اضافه شد. مک بوک‌ها معمولا پس از گذشت چندین نسل با تغییرات سخت‌افزاری جدید و مهمی معرفی می‌شوند.

در حالی که تراشه‌های M2 مکس و پرو ممکن است همچنان 5 نانومتری باقی بمانند، انتظار می‌رود که آن‌ها بر اساس فرآیند 5 نانومتری جدیدتر شرکت TSMC به نام «N5P» ساخته شوند. بنابراین مدل‌های جدید مک بوک پرو که احتمالا از این تراشه‌ها بهره خواهند برد، شامل بهبودهایی در زمینه عملکرد و بهره‌وری انرژی خواهند بود. با این حال، در سال 2023 یا بعد از آن که برای ساخت تراشه‌ها از فرآیند لیتوگرافی 3 نانومتری استفاده می‌شود، شاهد عملکرد تغییریافته‌ای خواهیم بود.

دیجی تایمز در گزارش خود همچنین اشاره می‌کند که محموله‌های مک بوک در مقایسه با لپ‌تاپ‌های ویندوز مبتنی بر اینتل، «نسبتا پایدار بوده است». در ادامه این گزارش آمده است که عرضه مک‌ بوک ایر جدید با تراشه M2 در ماه ژوئیه، همراه با مدل‌های آتی مک بوک پرو، می‌تواند باعث شود که سهم بازار لپ‌تاپ‌های اپل در سال 2022 به بالاترین حد خود در پنج سال گذشته برسد.

منبع دیجیاتو

آگهی
دکمه بازگشت به بالا