دانش و فناوری

فارس‌من| با ودیعه مسکن 30 میلیون تومانی دانشگاه نمی‌توان مسکن اجاره کرد/وقتی مجردها نزد اساتید معتبرترند


برخی کاربران سامانه فارس من خواستار واگذاری خوابگاه به دانشجویان متاهل و رسیدگی به این موضوع شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار واگذاری خوابگاه به دانشجویان متأهل شدند.

این کاربران در پویش خود آوردند:

«چند سالی است خوابگاه متاهلی دانشگاه‌ها تعطیل و تبدیل به خوابگاه مجردی شده است که این امر مغایر با سیاست جوانی جمعیت و حمایت از خانواده است.
فرد متاهل دارای فرزند چگونه بتواند در  شهری مثل تهران مسکن تهیه کند؟ ودیعه مسکنی که در نظر گرفته شده است ناچیز است و از طرفی می‌گویند دانشجو باید تمام وقت باشد و کار نکند، از آن طرف حداقل خوابگاه را هم در اختیار دانشجویان متاهل قرار نمی‌دهند و بنده دانشجوی دکتری علم و صنعت و دارای ۲ فرزند هستم، چون نمی‌توانم در تهران مسکن تهیه کنم مجبورم هر هفته هزار کیلومتر با اتوبوس رفت و آمد داشته باشم!»

 سردبیر این پویش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: من  خودم دانشجوی دانشگاه علم و صنعت هستم، این دانشگاه خوابگاه متاهلی ندارد. فقط هم این دانشگاه نیست و دانشگاه تربیت مدرس هم خوابگاه متاهلی را جمع کرده است و هزینه‌ای که بابت وام ودیعه مسکن می‌دهند در تهران ۳۰میلیون تومان است، چگونه می‌شود با این مبلغ مسکن اجاره کرد؟

وی در ادامه افزود: اگر خوابگاه متاهلی وجود داشت من می‌توانستم خانه‌ای که در شهرستان دارم را رهن بدهم و با آن پول کار می‌کردم و درس هم می‌خواندم ولی الان خوابگاه مجردی گرفته‌ام و مجبورم هر هفته به تهران بروم و بازگردم.

سردبیر این پویش در ادامه گفت: دادن خوابگاه تکلیفی است که دولت براساس قانون خانواده و جوانی جمعیت به دانشگاه‌ها تکلیف کرده است، دانشگاه‌ها می‌توانند خوابگاه‌های مجردی را در اختیار دانشجویان متاهل قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع نداشتن خوابگاه متاهلی چیزی است که همه دانشجویان با آن مشکل دارند، گفت: من دو بچه دارم و اگر خوابگاه متاهلی نداشته باشم، نمی‌توانم در تهران زندگی کنم و هرهفته باید بروم بوشهر و برگردم.

سردبیر این پویش گفت: دانشگاه انتظار دارد که دانشجوی مقطع دکتری تمام وقت باشد در صورتی که کمک هزینه‌ای که برای دکتری می‌دهند ماهی  یک میلیون تومان است که پرداخت آن به صورت ۶ ماه یکبار صورت می‌پذیرد و شرط آن هم بیکار بودن است، این موارد اصلا باهم هماهنگی ندارند.

* تفاوت جایگاه دانشجوی متاهل و مجرد

وی خاطرنشان کرد: جایگاه دانشجوی متاهل و مجرد در دانشگاه‌ها متفاوت است و اکثر استادان دانشجویی که متاهل باشد و بچه داشته باشد را سخت می‌پذیرند و دانشجوی مجرد برایشان اولویت دارد، می‌گویند دانشجوی متاهل نمی‌تواند برای تحصیل وقت بگذارد.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا