شهرستان ها

انتقال روایت صحیح دفاع مقدس به نسل جوان ضروری است

بوشهر- امام جمعه دیر گفت: انتقال فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل امروز و جلوگیری از تحریف آن ضروری است و نسل جوان و دانش آموزان ما هم باید قدردان این حماسه‌ها باشند.

به گزارش خبرنگار مهر؛ حجت الاسلام سیدعلی حسینی صبح شنبه در آئین بازگشایی مدارس و زنگ ایثار و مقاومت در دبیرستان فاطمه الزهرا (س) شهر دیر، اظهار داشت: نسل جوان ما آشنایی زیادی با دوران دفاع مقدس ندارند و باید روایت صحیح به آنها ارائه شود.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه دفاع مقدس عزت و استقلال و امنیت را برای ما به ارمغان آورد، افزود: دشمنان به دنبال نابودی نظام نوپای اسلامی و یا حداقل تجزیه کردن آن بودند.

تجلی ارزش‌های اسلامی در دوران دفاع مقدس

وی با اشاره به نقش سپاه، ارتش، بسیج، نیروهای نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم در دفاع از کشور در جنگ تحمیلی، بیان کرد: دفاع مقدس مظهر حماسه آفرینی، معنویت، اخلاص، وحدت، همدلی و صمیمیت بود و مجموعه‌ای از ارزش‌های اسلامی در آن دوران تجلی پیدا کرد.

حسینی گفت: با همین نیروی معنویت و ایثارگری و شهادت طلبی ملت ایران بود که بعد از هشت سال جنگ بی سابقه و نابرابر و طولانی با وجود اینکه بسیاری از کشورهای جهان بویژه دو ابرقدرت شرق و غرب پشت سر صدام بودند و انواع سلاح‌های پیشرفته میکروبی و شیمیایی و هواپیماها و تانک‌های پیشرفته در اختیار او گذاشتند، به پیروزی رسیدیم.

وی با اشاره به لزوم تجلیل از پیشکسوتان، آزادگان، خانواده معظم شهدا، اضافه کرد: اگر به سادگی از کنار این مسائل بگذریم بی انصافی است.

امام جمعه دیر تاکید کرد: انتقال فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل امروز و جلوگیری از تحریف آن ضروری است و نسل جوان و دانش آموزان ما هم باید قدردان این حماسه‌ها باشند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس بعد از دو سال شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: در این دو سال دانش آموزان از ناحیه ورود به فضای مجازی از نظر تحصیلی، آموزشی، تربیتی و پرورشی زیان دیدند در حالی که حضور در کلاس درس و مواجه شدن با معلم چیزی دیگری است.

نیروی خدوم پلیس که اقدامات ارزشمندی دارد

حسینی به آشوب‌ها و حوادث روزهای اخیر در کشور اشاره کرد و یادآور شد: از مردم و نسل جوان شهرستان دیر که با بصیرت و هوشیاری مقابل دشمن ایستادند و با آنها هم صدایی نکردند، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به فوت مهسا امینی، ادامه داد: متأسفانه قبل از اینکه نتیجه نهایی دلیل فوت این خانم مشخص شود، افرادی با ایجاد شبهه و صدور بیانیه احساسات مردم را برانگیختند و دیدیم که ضد انقلاب وارد میدان شد و اموال عمومی و مسجد و قرآن را آتش زدند و به موکب عزای حسینی حمله کردند و با سلاح‌هایی که کشف شد می‌خواستند جان افراد را بگیرند و بعد به پای نظام اسلامی تمام کنند.

امام جمعه دیر با تاکید بر اینکه امنیت ما به اتکای پلیس است، تصریح کرد: نیروی خدوم پلیس که اقدامات ارزشمندی دارد مانند هر نهادی مبرا از خطا نیست اما این نیرو در طول سال حافظ امنیت ما است و دیدیم در طول ایام اربعین حسینی چه تلاش‌هایی کرد و نباید کلیت آن را زیر سوال ببریم.

وی با اعلام اینکه آشوبگران دلسوز خانم امینی نیستند و نبودند، افزود: متأسفانه در این حوادث اخیر به اموال عمومی، بانک‌ها، آمبولانس‌ها و اتوبوس‌ها خسارات زیادی وارد شد که سردسته اغتشاشگران در خارج یا داخل در آن دخیل هستند و برخی از جوانان نیز تحت تأثیر القائات آنها قرار گرفتند.

حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش سنگ بنای کشور است، عنوان کرد: معلمان و مربیان در راستای آموزش و پرورش دانش آموزان مسئولیت خطیری دارند.

وی خواستار کار فرهنگی در خصوص آسیب‌های اجتماعی جامعه بویژه بی حجابی شد و ابراز کرد: باید کار فرهنگی و گفت و گو صورت بگیرد و نباید همه را با یک چشم ببینیم و زدن انگ ضد اسلامی به دختران درست نیست بلکه باید با گفت و گو آنها را به راه درست هدایت کنیم.
 

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا