شهرستان ها

افتتاح ۴۱ مدرسه در استان مرکزی تا پایان امسال

اراکاستاندار مرکزی گفت: ساخت ۴۱ مدرسه در این استان تا پایان سال در دستور کار قرار دارد که از این تعداد ۱۶ مدرسه در هفته دولت و ۹ مدرسه در مهرماه به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه ظهر شنبه در آئین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱ -۱۴۰۲ در هنرستان ساعی اراک اظهار کرد: دولت توجه ویژه ای به نهاد آموزش و پرورش و مراکز فنی و حرفه‌ای دارد و در این راستا برنامه‌های ویژه ای نیز در دستور کار دولت قرار دارد.

وی ادامه داد: زمان حال یک مرز بسیار باریک بین گذشته و آینده است و گذشته در دسترس نیست اما آینده قابل ساختن و تغییر است و ۲ عامل امید و اراده می‌تواند آینده مطلوب را شکل دهد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب امید را به عنوان مهمترین مؤلفه معرفی می‌کنند، بیان کرد: در مسئله امید به آینده نسل جوان و نوجوان باید بداند و امیدوار باشد که می‌توانند آینده را تغییر دهند.

مخلص الائمه تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران با وجود تمامی توطئه‌ها با قدرت به مراتب بیشتر از گذشته با رهبری و هدایت مقام معظم رهبری وارد دهه پنجم و چهل‌واره دوم خود شده است در صورتی که بسیاری از انقلاب‌های جهان دهه سوم خود را نیز ندیده‌اند و مرزهای اقتصادی و سیاسی انقلاب اسلامی اکنون با هدایت‌های مقام معظم رهبری کیلومترها جلوتر از مرزهای جغرافیایی کشور قرار دارد.

وی با تشکر از برگزاری آئین سال تحصیلی جدید در هنرستان ساعی شهرستان اراک گفت: برگزاری این آئین در هنرستان نشان از توجه دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی به مهارت آموزی و تعلیم فنی و حرفه‌ای در کشور است.

استاندار مرکزی تأکید کرد: یکی از مهمترین مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان مرکزی در مورد مدارس کانکسی است که بر اساس آن مدارس کانکسی زیر ۱۰ نفر در استان بزودی حذف خواهند شد.

مخلص الائمه با اشاره به اینکه تا پایان امسال در استان مرکزی ۴۱ پروژه ساخت مدرسه را در دستور کار داریم، عنوان کرد: از این تعداد ۱۶ مدرسه با ۷۴ کلاس در هفته دولت به بهره برداری رسید و ۹ مدرسه با ۵۲ کلاس نیز در مهرماه بهره برداری خواهند شد و ماباقی آنها تا پایان سال تکمیل و افتتاح می‌شوند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا