شهرستان ها

بدرقه باشکوه مدافعان امنیت در مشهد

مشهد ـ مردم مشهد مقدس با بدرقه باشکوه دو شهید مدافع امنیت و دو شهید دفاع مقدس نشان دادند امنیت در کشورمان خط قرمز فرد فرد جامعه است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها – سعید خلخالی: چند روزی است فضای کشور ملتهب و توسط گروهی قانون‌شکن مختل شده است، عده‌ای آشوبگر با استفاده از موج ایجاد شده از سوی رسانه‌های بیگانه و سوءاستفاده از احساسات عمومی دست به ایجاد ناآرامی در برخی شهرهای کشور زدند اما مدافعان امنیت برای حفظ امنیت جامعه و سلامت مردم در مقابل آنان ایستادند.

گروه‌های مردمی و بسیج نیز در کنار مدافعان امنیت از جان خود گذشتند و در مقابل آشوبگران ایستادند؛ خسارت به اموال عمومی و تخریب اماکن دولتی از یک سو و بیم آسیب رسیدن به جان و مال مردم سبب شد تا با اخلالگران در نقاط مختلف کشور برخورد شود.

در مشهد مقدس نیز عده‌ای با برگزاری تجمعات پراکنده و حمله به مردم و نیروهای حافظ امنیت، تلاش کردند که آرامش شهر را برهم بزنند، چهارشنبه هفته گذشته ۳۰ شهریور ماه، در حالی که نیروهای مردمی در حال برپایی خیمه خدمت‌رسانی به زائران آل‌الله بودند، تعدادی آشوبگر به این خیمه حمله‌ور شده و آن را به آتش کشیدند.

شهید محمدرسول دوست محمدی از مدافعان حرم حضرت زینب که عمر خود را وقف مقابله با دشمنان اهل بیت کرده بود، در راه حفاظت از خیمه سیدالشهدا به ضرب چاقوی یک آشوبگر از ناحیه قلب به درجه رفیع شهادت نائل آمد تا عمق جنایت آنان برای همگان روشن شود.

در همان شب و در شهر قوچان، اغتشاشگرانی که به جان و مال مردم حمله‌ور شده بودند، سروان «مسلم جاویدی‌مهر» که از افسران جانباز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در قوچان بود را نیز به شهادت رساندند.

حال پس از گذشت دو روز از این جنایت، مردم ولایتمدار مشهد مقدس مراسم تشییع این دو شهید والامقام را با شکوهی خاص برگزار کردند تا پیامی روشن به اغتشاشگران و حامیان داخلی و خارجی آنان به جهانیان مخابره کنند.

از ساعت ۹ صبح امروز، میدان شریعتی مشهد میزبان مردمی بود که فریاد انزجار از آشوبگران سر می‌دادند؛ نسل‌های مختلف جامعه از کودکان و نوجوانان تا زنان و مردان کهنسال در این مراسم شرکت داشتند.

این مراسم با سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی آغاز شد، سپس پیکر پاک شهدای مدافع امنیت به جمعیت پیوست و سیل جمعیت عزادار به راه افتاد؛ شاید برای نخستین بار بود که خیابان دانشگاه چنین جمعیتی به خود می‌دید، جمعیتی که در وجب به وجب این خیابان فریاد «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» سر دادند.

در میان جمعیت نوجوانی با چشم گریان در کنار خودروی حامل پیکر شهید «دوست‌محمدی» حرکت می‌کرد، از او خواستم تا جمله‌ای به عاملان این جنایت بگوید و با چشمانی اشک‌بار گفت: این شهید نشانه‌ای برای من و هم‌سالان من است تا بدانند آرامش امروز شهر و کشورم با خون چه کسانی پابرجا مانده است.

بدرقه باشکوه مدافعان امنیت در <a href='https://sayeb.ir/tag/%d9%85%d8%b4%d9%87%d8%af'>مشهد</a>

در میان شرکت‌کنندگان، امیر سرتیپ رضا آذریان، ارشد نظامی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا نیز حضور داشت، وی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بر ایستادگی نیروهای نظامی کشور در مقابل اخلالگران نظم ایران اسلامی تأکید کرد و گفت: این دو شهید در دفاع از جان و اموال مردم به میدان آمدند.

وی ادامه می‌دهد: یکی از شهدا، شهید مسلم جاویدی‌مهر از جانبازان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در شب سی‌ام شهریور در جریان اغتشاشات و ناامنی‌های که معاندان در شهرستان قوچان ایجاد کردند، ایشان در حالی که نه مأموریت و نه مسئولیتی داشت، خودجوش در این جریان قرار می‌گیرد و می‌بیند چه اتفاقی در حال رخ دادن است که اموال مردم را غارت می‌کنند، وارد می‌شود و به کمک نیروهای امنیتی می‌آید که کوردلان منافق، این رزمنده و سرباز ولایت را به شهادت می‌رسانند.

ارشد نظامی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا اضافه می‌کند: در مشهد مقدس نیز بسیجی عزیز شهید دوست‌محمدی که از مدافعان این سرزمین بودند و در حال آماده کردن موکب علی بن موسی‌الرضا بودند را به شهادت می‌رسانند.

وی خاطرنشان می‌کند: مردم با شور و هیجان ویژه ای در مراسم تشییع ظاهر شدند تا بار دیگر بگویند پشت انقلاب، آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های دفاع مقدس هستیم حتی اگر در این راه به شهادت برسیم.

آذریان گفت: حرکت دیگر مردم این است که هم در کنار حافظان امنیت قرار گرفتند و هم اعتراض خود را به جهانیان ابلاغ کردند که همچنان پشتیبان ولایت و رهبری هستیم.

بدرقه باشکوه مدافعان امنیت در <a href='https://sayeb.ir/tag/%d9%85%d8%b4%d9%87%d8%af'>مشهد</a>

وی افزود: ما نیز وظیفه داشتیم در کنار مردم باشیم زیرا مردم حامیان بسیار خوبی در طول ۴۳ سال برای انقلاب بوده و هستند، هر جریانی در کشور به وجود بیاید و بخواهد به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی وارد شود، مردم خودجوش به میدان می‌آیند و امروز نیز مردم یک بار دیگر با شهدای امنیت و دفاع مقدس در ایام هفته دفاع مقدس وداع کرده و بیعت می‌کنند که همچنان ادامه دهنده راه امام و شهدا هستند.

ارشد نظامی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا با بیان این‌که ارتش همیشه در کنار مردم بوده، تصریح کرد: ما همیشه حمایت کردیم از محافظان امنیت جامعه و حمایت خودمان را از نیروی انتظامی، بسیجیان عزیز و سپاه پاسداران اعلام می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم منافقان بین ارتش و سپاه فاصله بیندازند؛ ما دست در دست هم گذاشتیم، رهبر و آرمان ما یکی است و تنها رنگ لباس ما متفاوت است اما همه ما در کنار هم حافظ امنیت کشور و منطقه هستیم.

کمی آن‌طرف‌تر، سردار علی‌اکبر افراسیابی، جانشین فرماندهی سپاه امام رضا (ع) در میان تشییع‌کنندگان در حرکت است، از وی در خصوص پیام حضور مردم در این مراسم می‌پرسم که می‌گوید: خدا را شاکریم که مردم فهیم و ولایتمدار و دوست‌دار انقلاب هر زمان نیاز بوده، در میدان حضور داشتند.

وی، حضور مردم را «با شعور» و «شایسته» توصیف کرد و ادامه داد: امروز میزبان دو شهید دفاع مقدس نیز بودیم که نشان دهنده ارتباط جبهه امروز و جبهه آن روز است که مردم در بدرقه این شهدا حضور پیدا کردند.

جانشین فرماندهی سپاه امام رضا (ع) افزود: حضور فرد فرد کسانی که اینجا حضور دارند، به منزله یک قطره خون است پای درخت تنومند انقلاب اسلامی و دشمنان بدانند انقلاب هنوز به وسیله این مردم هر روز با خون فرزندانشان آبیاری می‌شود.

وی تأکید کرد: کسانی که آرزو دارند این انقلاب نباشد، باید آرزوهایشان را به گور ببرند همانطور که تا امروز سرشان به سنگ خورده و سینه سترگ این ملت در مقابل آنان بوده، بازهم آرزویشان را به گور می‌برند.

بدرقه باشکوه مدافعان امنیت در <a href='https://sayeb.ir/tag/%d9%85%d8%b4%d9%87%d8%af'>مشهد</a>

حالا سردار افراسیابی و امیر سرتیپ آذریان شانه به شانه و دست در دست هم مسیر راه طی می‌کنند تا پیامی روشن به بدخواهان این کشور مخابره کنند، امنیت در این کشور خط قرمز است و سپاه، ارتش و نیروهای نظامی و انتظامی شانه به شانه و دست در دست هم اجازه کوچک‌ترین تعرضی به کشور را نخواهند داد.

جمعیت متراکم‌تر و منسجم‌تر به سمت باب‌الجواد حرم مطهر رضوی حرکت می‌کنند و پیکر چهار شهید والامقام را برای طواف حریم رضوی بدرقه می‌کنند، بدرقه‌ای که نشان می‌دهد مردم هیچ‌گاه از اصول خود عقب‌نشینی نخواهند کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا