دانش و فناوری

امضای تفاهم‌نامه همکاری علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان با دانشگاه سالنتو ایتالیا


با حضور ریاست دانشگاه سالنتو ایتالیا، تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی میان دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشگاه سالنتو ایتالیا منعقد شد.

به گزارش گروه خبرگزاری فارس به نقل از وزارت علوم، با حضور ریاست دانشگاه سالنتو ایتالیا، تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی میان دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشگاه سالنتو ایتالیا منعقد شد.

به منظور توسعه همکاری‌های علمی بین‌­المللی این دانشگاه و با توجه به مراودات علمی گروه باستان‌شناسی و پژوهشکده باستان‌شناسیِ با دانشگاه سالنتو ایتالیا، هیاتی ۸ نفره متشکل از رئیس دانشگاه مذکور، مدیر روابط بین‌­الملل، رئیس گروه میراث فرهنگی و چند تن از اعضای هیئت علمی آن دانشگاه میهمان دانشگاه سیستان و بلوچستان بودند.

 نشست علمی با حضور هیات رِئیسه دانشگاه، اعضای هیئت علمی گروه باستان شناسی و نیز هیئت دانشگاه سالنتو برگزار شد که طی آن سه تن از اعضای هیئت ایتالیایی از جمله رئیس دانشگاه سالنتو، مدیر روابط بین الملل و رئیس گروه میراث فرهنگی درباره ارزش گذاری میراث فرهنگی ملموس و ناملموس، چشم انداز آینده همکاری‌های متقابل و نیز درباره نقش میراث فرهنگی و تنوع فرهنگی، حفاظت و مرمت آثار باستانی به ایراد سخنرانی پرداختند.

همچنین در این نشست درباره چشم‌انداز آینده همکاری‌های بین دانشگاهی در زمینه میراث فرهنگی و استفاده از علوم میان رشته‌ای در پژوهش‌های باستان شناسی و میراث فرهنگی میان اعضای هیئت علمی دو دانشگاه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

دیدار هیات رئیسه دو دانشگاه و مشاور معاون میراث فرهنگیِ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با امضای تفاهم نامه دو جانبه همراه شد.

در این نشست رضایی، رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز ضمن خوش آمدگویی به میهمانان تمایل خود را به همکاری‌های علمی بین­ المللی نه فقط در زمینه باستان شناسی بلکه در همه‌ زمینه‌ها و رشته‌های علمی ابراز کرد وفابیو پلّیچه ریاست دانشگاه سالنتو نیز ضمن ابراز خرسندی از ایجاد ارتباطات علمی با دانشگاه سیستان و بلوچستان امضای این تفاهم‌نامه را بعنوان تعهدی در جهت توسعه همکار‌ی‌های علمی با دانشگاه سیستان و بلوچستان دانست و در ادامه این دیدار از امکانات دانشگاه سیستان و بلوچستان، پارک علم و فناوری و موزه زاهدان بازدید کرد.

گفتنی است، هیئت مذکور همچنین از شهرسوخته و دشت سیستان بازدید کردند.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا