دانش و فناوری

علت‌های حضور در سرزمین‌های فراملی را باید به جوانان توضیح داد


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید به جوانان علت‌های حضور خود را در سرزمین‌های فراملی و دفاع از مظلومان توضیح بدهیم که اگر ما با استدلال و منطق چنین کاری بکنیم قطعاً مورد پذیرش خواهد بود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در همایش تضاد گفتمان جبهه مقاومت و نظام سلطه جهانی که امروز در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد، گفت: این همایش در راستای تبیین مفاهیم قرآنی است؛ چراکه مفهوم مقاومت در مقابل ظلم از مفاهیم قرآنی است.

وی افزود: این که ما در خارج از مرزهای خودمان از محرومان و مظلومان دنیا حمایت کرده و با استکبار مبارزه می‌کنیم برخاسته از مفاهیم ادبیات  دینی و قرآنی است.

وزیر علوم اظهار داشت: پیروی از مفاهیم الهی و قرآنی درباره مبارزه با استکبار بود که باعث شد در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پیروز شویم و داشتن این روحیه اسلامی در کنار روحیه وطن دوستی باعث پیروزی ما در همه مقابله هایا با جهان استکبار شده است.

 زلفی گل گفت: مبارزه با استکبار و دفاع از مظلوم به داخل مرزهای جغرافیایی ما محدود نمی شود چرا که اعتقاد داریم با ظهور امام زمان (ع) حاکمیت جهانی عدل در سراسر جهان حاکم خواهد شد.

*باید به جوانان علت‌های حضور خود را در سرزمین‌های فراملی و دفاع از مظلومان توضیح بدهیم

وزیر علوم، برگزاری این همایش را در راستای جهاد تبیین دانست و گفت: باید به جوانان علت‌های حضور خود را در سرزمین‌های فراملی و دفاع از مظلومان توضیح بدهیم که اگر ما با استدلال و منطق چنین کاری بکنیم قطعاً مورد پذیرش خواهد بود.

 وی با ابراز خرسندی از اینکه آرمان حمایت از مظلومان با رویکردی علمی در این همایش در حال پیگیری است، گفت: امیدوارم از سال آتی با برگزاری مناظرات دانشجویی و افزایش مشارکت دانشجویان شاهد رونق بیشتر چنین همایش‌های علمی باشیم.

زلفی گل در ادامه سخنان خود گفت: جمهوری اسلامی ایران نگاه جدیدی را در دنیا عرضه کرد که آن هم اداره جامعه بر اساس دین مبین اسلام  و داشتن استقلال کامل سیاسی بود.

 وی گفت: جمهوری انقلاب اسلامی ایران نشان داد که می توان استقلال کامل سیاسی داشت و داخل مرزهای حاکمیتی خود و بر اساس منافع ملی خود تصمیم گیری کرد بدون اینکه هیچ وابستگی به غرب و شرق دنیا داشته باشیم که این استقلال ناشی از ایثار و از خودگذشتگی شهدا و جانبازان و رزمندگان انقلاب اسلامی است.

 وزیر علوم با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: امروزه نیز امنیت و آرامش ما به دلیل فداکاری‌های نیروهای مسلح کشور در اقصی نقاط این مرز و بوم است.

وزیر علوم گفت: لزومی ندارد که در مقابل  نظام سلطه جهانی همیشه حالت تدافعی داشته باشیم بلکه در بسیاری از موارد می توانیم با اتکا به فرهنگ غنی خود حالت تهاجمی داشته و فرهنگ  استکبار را به عقب برانیم.

 وی با اشاره به اینکه پیش از ۸۵ ساعت از وقت دانشجویان در طول هفته خارج از ساعات آموزشی است، گفت: مدیران دانشگاه‌ها از این فرصت برای مشارکت دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی استفاده کنند و در این راستا از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری، انجمن های علمی، هیئت های مذهبی و هسته های اندیشه ورز استفاده کنند.

در ادامه این همایش از کتاب دیپلماسی مقاومت رونمایی و تندیس همایش به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اهدا شد.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا