شهرستان ها

استقلال و سربلندی امروز کشور ثمره دفاع مقدس است

گرگان- دبیر انجمن راویان دفاع مقدس سپاه نینوای گلستان گفت: دفاع مقدس موجب استقلال و سربلندی کشور ما شده و تمام پیشرفت‌های امروز کشور را مدیون دفاع مقدس هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، امیرهوشنگ کمیلی، عصر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: ۴۲ سال پیش به علت فشار و ظلم پهلوی به مردم ایران، آنها به رهبری امام خمینی (ره) انقلاب کردند و با نثار خون هزاران شهید پاک، انقلاب اسلامی را به ثمر رساندند.

دبیر انجمن راویان دفاع مقدس سپاه نینوای گلستان افزود: از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب منافقان و ایادی استکبار که دستشان از منافع کشور کوتاه شده بود، تلاش کردند تا انقلاب اسلامی را در نطفه خفه کنند.

وی گفت: در شرایطی که کشور تازه انقلاب کرده بود و از نظر سیستم‌های نظامی و دفاعی در ضعیف‌ترین وضع ممکن بود با تحریک صدام جنگ هشت ساله بر ما تحمیل شد.

کمیلی اضافه کرد: دشمنان انقلاب و مردم با وعده تسخیر اهواز صدام را وسوسه کردند تا به کشور ما حمله کند و ده‌ها کشور از لحاظ نظامی، ارتش بعث عراق را حمایت کرد اما جوانان با غیرت ایران نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشور به تصرف دشمن درآید.

مسئول بسیج کانون پیشکسوتان سپاه نینوا گلستان ادامه داد: جوانان و نوجوانان ایران با اعتقاد به خدا و عشق به امام (ره) و کشور از تمام هستی خود گذشتند تا به کشور آسیب نرسد.

وی عنوان کرد: جبهه‌های جنگ از لحاظ معنوی برای رزمندگان جاذبه بسیار داشت به گونه‌ای که بیشتر از یک هفته نمی‌توانستند در مرخصی بمانند و خود را به جبهه می‌رساندند.

کمیلی بیان کرد: دفاع مقدس موجب استقلال و سربلندی کشور ما شد و تمام پیشرفت‌های علمی و سیاسی و نظامی امروز کشور را مدیون دفاع مقدس و تجربیاتی که در این سال‌ها به دست آمده، هستیم.

دبیر انجمن راویان دفاع مقدس سپاه گلستان ادامه داد: عده‌ای به خیال خام خود گمان می‌کنند جوانان امروز دیگر مثل جوانان زمان دفاع مقدس انگیزه ندارند و اگر روزی اتفاقی بیفتد مانند آن روزها به میدان نمی‌آیند و اما این یک خیال واهی است؛ بنده به جرات می‌گویم جوانان امروز بسیار مصمم‌تر و استوارتر از جوانان اول انقلاب از تمامیت ارضی کشور دفاع می‌کنند و این را شهدای مدافع در دفاع از حریم اهل بیت (ع) ثابت کردند.

وی با اشاره به حوادث چند روز گذشته، گفت: دشمنان نظام که هدفی به جز براندازی و آسیب به کشور ندارند عده محدودی که بصیرت ندارند را در کشور تحریک کردند و وقایع تلخی را رقم زدند.

مسئول بسیج کانون پیشکسوتان گلستان گفت: پرچم یک کشور هویت و نام و نشان هر کشور است و کسانی که پرچم کشور را به آتش کشیدند همانند این است که خانواده خود را آتش زده باشند و هیچ انسان عاقلی حاضر نمی‌شود پرچم کشور را به آتش بکشد.

وی تصریح کرد: آتش زدن آیات نورانی قرآن و مساجد و تخریب اموال عمومی فقط اغتشاش و شرارت است و نامش بیان اعتراض نیست، کسانی که اعتراضی دارند باید از راه قانونی درخواست خود را بگویند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا