شهرستان ها

یک میلیون و ۲۳۰ هزار قطعه مرغ در قزوین کشتار و به بازار عرضه شد

قزوین – معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: یک میلیون و ۲۳۰ هزار قطعه مرغ در شهریور ماه به بازار این استان عرضه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید رحمانی اظهار کرد: یک میلیون و ۲۳۰ هزار قطعه مرغ در شهریور ماه جاری کشتار و برای تأمین سبد غذایی خانوار به بازار این استان عرضه شده است.

وی افزود: این میزان مرغ کشتار شده معادل ۲ هزار و ۴۷۴ تن بوده که از این میان ۲ هزار و ۳۴۲ تن به بازار استان قزوین عرضه شده است.

وی اضافه کرد: مابقی مرغ کشتار شده شامل ۱۳۲ تن با هدف کمک به تنظیم بازار استان‌های دیگر به تهران و البرز ارسال شده است.

رحمانی تصریح کرد: علاوه بر ارسال مرغ کشتار شده به استان‌های دیگر، یک میلیون و ۵۰۲ هزار قطعه مرغ زنده نیز با توجه به مازاد تولید به استان‌های تهران، البرز، گیلان، مرکزی، سمنان، همدان و آذربایجان شرقی ارسال شده است.

این مسئول میزان مصرف مرغ گرم در استان قزوین را ماهانه ۸۰ تا ۹۰ اعلام کرد و گفت: میانگین توزیع مرغ در استان برای ماه شهریور ۹۴ تن در روز بوده است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در پایان بر استفاده از مرغ سایز در جامعه تاکید کرد و گفت: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در جامعه مورد غفلت واقع شده استفاده از مرغ سایز با وزن بین یک هزار و ۶۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم است که در این راستا باید فرهنگ سازی لازم صورت پذیرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا