سیاسی

سرلشکر صفوی: گفتمان مقاومت در دانشگاه‌ها تدریس شود/ ولایتی: یک جبهه مقاومت مقتدر حول جمهوری اسلامی شکل گرفته است


همایش تضاد گفتمان مقاومت و نظام سلطه جهانی با حضور جمعی از مسئولان لشگری و کشوری در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس،‌ همایش تضاد گفتمان مقاومت و نظام سلطه جهانی با حضور جمعی از مسئولان لشگری و کشوری در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ابتدای این مراسم با بیان اینکه دانشجویان و نخبگان کشور همیشه همراه با جریان های فرهنگی و مقاومت بودند، گفت: این از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است. امروز افتخار بزرگی در کشور ما وجود دارد که رویداد جبهه مقاومت و افتتاحیه آن در یکی از بهترین و بزرگترین مراکز علمی کشور در حال انجام است.

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این همایش با اشاره به اینکه ما  نمی‌توانیم نسبت به مستضعفین و مسلمانان  تحت سلطه به کشورهای دیگر بی تفاوت باشیم، گفت: جمهوری اسلامی امروز پرچمدار حمایت از مظلومان جهان است و فرهنگ مقاومت را در جهان توسعه می‌دهد.

وی افزود: دفاع از حق به مرزهای جغرافیایی محدود نمی شود زیرا اعتقاد داریم امام زمان(عج) با ظهور خود حاکمیت جهان را در دست می‌گیرد و عدالت در جهان را برپا می‌کند.

 زلفی‌گل در ادامه با اشاره به ۱۱۰ شهید دانشگاه علم و صنعت دوران دفاع مقدس تاکید کرد: باید در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و دنیای سلطه با فرهنگی غنی خود مقابله کنیم و فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها باید بیشتر و با برنامه‌ریزی بهتری اجرا شود.

شجاعی فرد دبیر علمی همایش تضاد گفتمان مقاومت و نظام سلطه جهانی نیز در ادامه گفت: این همایش تضاد مقاومت و گفتمان نظام سلطه جهانی برنامه علمی هفتمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت بود،که  امروز مقالات برگزیده پس از مراسم افتتاحیه برای عموم عرضه می شود.

سرلشگر سید یحیی صفوی در این مراسم در طی سخنانی کوتاه گفت: حداقل  دو واحد درسی باید برای گفتمان مقاومت در دانشگاه‌ها تدوین شود و وظایف مسئولین را در عملی کردن این پیشنهاد وزیر دوچندان نموده است.

 صفوی با اشاره به حضور جمع کثیری از مهمانان خارجی در این اجلاسیه  گفت: مقاومت باعث پیوند و جریان‌های ولایی در سطح جهان است و حول محور اهل‌بیت علیهم‌السلام همه جمع شده‌اند. آن کسانی که در جریان مقاومت حضور دارند همه از محبان اهل‌بیت علیهم‌السلام هستند و کسانی که در مقابل هستند از داعش و نیروهای سلفی هستند.

در این همایش همچنین پیام علی‌اکبر ولایتی مشاور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب قرائت شد.

در بخشی از این پیام آمده است:‌ یکی از برکات جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه ای حمایت از جبهه مقاومت است. دین اسلام به این مجاهدت ها زنده است وبا این مجاهدت ها شکل گرفته وجهانگیر شده و امروز حرف اول را درجهان می زند. به لطف الهی امروز ما مشاهده می کنیم که یک جبهه مقاومت مقتدر حول جمهوری اسلامی شکل گرفته است واز یمن تا عراق  لبنان و سوریه وفلسطین دارند کاری می کنند کارستان.

گفتنی است در  این مراسم ، جمعی از مسئولان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، روسای  دانشگاه‌های کشور و فرماندهان گروه جهادی و سفرا حضور داشتند.

خاطر نشان می‌شود هفتمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت، چهارم مهر در دانشگاه دامغان به کار خود خاتمه می‌دهد.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا