فرهنگ

تحریف امام خمینی برای خوشامد این و آن


در کتاب جهاد تبیین آمده است: بعضی اینجور فکر می‌کنند که برای اینکه امام، پیروان بیش‌تری پیدا کند، کسانی که مخالف امام هستند آن‌ها هم به امام علاقه‌مند شوند بایستی ما بعضی از مواضع صریح امام را یا پنهان کنیم یا نگوییم یا کمرنگ کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، یکی از آفات انقلاب و آرمان‌های آن فاصله گرفتن از خط حضرت امام و بدتر از آن تحریف اندیشه امام خمینی(ره) است. این موضوع چیزی است که سابقه‌اش را شاید بتوان در خود زمان حضرت امام جست. در ادامه بخش‌هایی از کتاب «جهاد تبیین در اندیشه آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» را می‌خوانید که ایشان در این باره تذکراتی جدی داده‌اند.

نگرانم جوانان امام را نشناسند

من نگران آن هستند که نسل‌های جوان پاک و آماده حضور در صحنه امام را نشناسند و ما نتوانیم این نسل‌های آینده را از محبت، معرفت و ارتباط با آن بزرگوار بی نیاز کنیم. بنابراین درخواست می‌کنم در این زمینه کارهای حقیقی و سطح بالا را توقع و ترغیب کنید به کمتر از این قانع نباشید.

تنها راه نجات  روش و منش حضرت روح‌الله است

آنچه را که امروز به عنوان اهداف این انقلاب تعیین کرده‌ایم باید با همان روش امام دنبال کنیم. با صراحت، با تبیین کامل و با جرئت و جسارت لازم باید در ایران وارد این میدان شد. ما باید بدانیم آنچه ما را در مقابل دشمنان نگه می‌دارد استقلال و آزادی و هویت ما را حفظ می‌کند، این است. این ملت اگر بخواهد به آبادی کشور و پیشرفت علم برسد و اگر بخواهد درقافله چالش‌های گوناگون مادی دنیا پیشرفت کند راهش این است که خط امام را دنبال کند چون این خط، خط استقلال، بازگشت به هویت خود، استخراج گنجینه‌های پنهان درون سینه انسان‌ها و بالفعل کردن این استعدادها است.

شاخص، امام و خط امام است

شاخص در انقلاب ما چیست؟ این خیلی مهم است ۳۰ سال است که ما در جهت این انقلاب حرکت می‌کنیم، ملت ما بصیرت به خرج داده‌اند، شجاعت به خرج داده‌اند، حقاً و انصافاً لیاقت به خرج دادند، این انقلاب را ۳۰ سال از شما دارید جلو می‌برید اما خطر وجود دارد دشمنان انقلاب، دشمن امام بیکار نمی‌نشیند، سعی می‌کند این انقلاب را از پای دربیاورد. چه جور؟ با منحرف کردن راه انقلاب، بنابراین لازم است شاخص داشته باشیم. من عرض می کنم بهترینِ شاخص‌ها خود امام و خط امام است. امام بهترین شاخص برای ماست. در این تشبیه با همه فاصله‌ای که وجود دارد به نظر برسد عیبی ندارد که تشبیه کنیم به وجود مقدس پیغمبر که قرآن می فرماید:«لَقَد کانَ لَکُم فی رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَن کانَ یَرجُو اللَّهَ وَالیَومَ الآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثیرًا، یعنی مسلّماً برای شما در زندگی رسول خدا سرمشق نیکویی بود، برای آنها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد می‌کنند.»

مواضع امام بایستی به طور روشن و واضح تبیین شود. این ملاک راه امام و خط امام و صراط مستقیم انقلاب است. یک نفر صریح می‌گوید من امام را قبول ندارم، خیلی خب پیروان امام و طرفداران امام با کسی که صریح  بگوید من امام را قبول ندارم، راه را غلط می‌دانم حسابشان روشن است. اما اگر قرار است در خط امام با اشاره انگشت امام این انقلاب پیش برود باید معلوم باشد ،روشن باشد و مواضع امام بزرگوارمان به درستی تبیین شود.

تحریف امام برای خوشامد و جذب دیگران!؟

نباید برای خوشامد این و آن برخی از مواضع حقیقی امام را یا انکار کرد یا مخفی نگه داشت. بعضی اینجور فکر می‌کنند که برای اینکه امام پیروان بیشتری پیدا کند، کسانی که مخالف امام هستند آن‌ها هم به امام علاقه‌مند شوند بایستی ما بعضی از مواضع صریح امام را یا پنهان کنیم یا نگوییم یا کمرنگ کنیم؛ نه، امام هویتش، شخصیتش به همین مواضعی است که خود او با صریح‌ترین بیان‌ها، روشن‌ترین الفاظ و کلمات آنها را بیان کرد. همین‌ها بود که دنیا را تکان داد.

این کج اندیشی است که ما مواضع امام را انکار کنیم. این  کج‌اندیشی را هم متاسفانه بعضاً کسانی انجام می‌دهند که یک وقتی خودشان جزو مروجان افکار امام بودند یا جزو پیروان امام بودند. به هر دلیلی راه‌ها کج می‌شود، هدف‌ها گم می‌شود، یک عده‌ای بر می‌گردند. بعد از آن که سال‌های متمادی برای امام و برای این هدف‌ها حرف زدند و حرکت کردند، در مقابل این اهداف و این مبانی می‌ایستند و آن حرف‌ها را می‌زنند

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا