شهرستان ها

ثبت ۵۳ مورد موقوفه جدید در کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه از ثبت ۵۳ مورد موقوفه جدید در کرمانشاه از سال گذشته تاکنون خبر داد.

حجت الاسلام محمد صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر با گرامیداشت هفته وقف، اظهار کرد: کرمانشاه یکی از استان‌هایی است که از تعداد بالایی موقوفات برخوردار است و که می‌توان آن را جز استان‌های برتر کشور در حوزه وقفیات دانست.

وی به موقوف محور بودن استان کرمانشاه تاکید کرد و افزود: استان کرمانشاه با بیش از ۲ هزار فقره وقف این سنت حسنه را نسل به نسل منتقل کرده و اکنون نیز اقدامات مناسبی در خصوص ترویج این امر خیر در استان کرمانشاه انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: علاوه بر برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته وقف در طول سال برنامه‌هایی نیز در این راستا به منظور معرفی و آموزش این فرهنگ حسنه توسط مراکز مشاوره وقف در استان کرمانشاه انجام می‌گیرد.

حجت‌الاسلام صالحی بیان کرد: وقفیات در استان کرمانشاه در انواع متفاوت شامل صرف هزینه در راستای اشتغال جوانان، کار آفرینی، کمک به حل مشکلات جوانان در زمینه ازدواج و تهیه مسکن صورت می‌گیرد که به طور کلی این اقدامات می‌تواند فرصت خوبی برای رفع برخی مشکلات در جامعه باشد.

وی با اشاره به تعداد وقفیات طی یکسال گذشته تاکنون، مطرح کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده از سال گذشته تاکنون تعداد ۵۳ مورد وقف صورت گرفته که تنها ۱۳ مورد آن در سال جاری به ثبت رسیده و مابقی مربوط به وقفیات سال گذشته است.

صالحی به برنامه‌های مربوط به هفته وقف اشاره و خاطرنشان کرد: برنامه‌های مورد نظر در این هفته برای معرفی وقفیات، خدمات وقت و همچنین ترغیب مردم استان کرمانشاه در این امر بوده که با برپایی نمایشگاه‌های مرتبط و متنوع، تجلیل از افراد فعال در این حوزه و وقف کنندگان، غبارروبی و عطر افشانی مزار مطهر شهدا و… از جمله برنامه‌های هفته وقف است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا