سیاسی

روسیه از سلاح هسته‌ای استفاده کند، متحدان خود را از دست می‌دهد

فرمانده پیشین ناتو:

به گفته یکی از فرماندهان پیشین ناتو، در صورت استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای در اوکراین، این کشور تمامی متحدان خود، از جمله چین و ایران، را از دست می‌دهد.


به گزارش ایلنا به نقل از نیوزویک، «جیمز استاوریدز»، دریاسالار بازنشسته نیروی دریایی ایالات متحده و فرمانده سابق ناتو، روز گذشته –یکشنبه- بیان داشت در صورتی که «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه، از سلاح هسته‌ای در اوکراین استفاده کند، متحدانش از جمله ایران و چین، این کشور را رها می‌کنند.

وی در جریان مصاحبه‌ای بیان داشت: «روسیه در استفاده از سلاح هسته‌ای جدی نیست، پوتین می‌داند که اگر از سلاح هسته‌ای استفاده کند تمام کشورهای دنیا در مقابلش قرار می‌گیرند و حمایت چینی‌ها و ایرانی‌ها را از دست می‌دهد.»

دریاسالار بازنشسته نیروی دریایی آمریکا در ادامه افزود: «هیچ کشوری از روسیه‌ای که از سلاح هسته‌ای استفاده می‌کند، حمایت نمی‌کند؛ بنابراین، من این تهدید پوتین را جدی نمی‌گیرم.»

گفته‌های این فرمانده پیشین ناتو، پس از این بیان شده است که رهبر روسیه در جریان سخنرانی تلویزیونی هفته گذشته خود اوکراین را «تهدید به حمله هسته‌ای» کرد.

پوتین در جریان این سخنرانی تلویزیونی گفته بود: «اگر روسیه احساس کند که تمامیت ارضی‌اش مورد تهدید قرار گرفته است، از تمامی روش‌ها و امکانات دفاعی که در اختیار دارد استفاده خواهد کرد و این یک بلوف نیست.»

مدت کوتاهی پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه، پوتین نیروهای هسته‌ای روسیه را در وضعیت آماده‌باش قرار داد.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا