بین الملل

آمریکا صدها میلیون دلار دیگر به اوکراین کمک می‌کند


وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور در ادامه حمایت‌ها از اوکراین، ۴۵۷.۵ میلیون دلار دیگر کمک مالی از کی‌یف انجام می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با ادامه حمایت‌های همه جانبه غرب از اوکراین و تشدید فشارها علیه روسیه، آمریکا چند صد میلیون دلار دیگر به این کشور کمک می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه (امروز) در صفحه اینترنتی خود خبر داده که دولت این کشور متعهد شده که مبلغ ۴۵۷.۵ «کمک امنیتی غیرنظامی» در اختیار اوکراین قرار دهد.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، آمریکا با این کمک مالی در نظر دارد به «تقویت تلاش‌های نهادهای اجرای قانون (انتظامی) و دادگستری برای بهبود ظرفیت آنها» کمک کند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود بار دیگر علیه روسیه موضع گرفت و کاخ کرملین را به انجام یک «جنگ تجاوزگرانه وحشیانه» علیه اوکراین متهم کرد.

این وزارتخانه در توضیح خود درباره چرایی ارائه این کمک چند صد میلیون دلاری تازه ادعا کرد که «علاوه بر گسترش کمک‌های مستقیم ما به مجریان قانون اوکراین، بخشی از این کمک‌های جدید همچنین به حمایت ایالات متحده از تلاش‌های دولت اوکراین برای مستندسازی، تحقیق و محاکمه جنایات مرتکب شده توسط نیروهای روسیه ادامه خواهد داد».

در پایان بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «ایالات متحده دوشادوش مردم اوکراین ایستاده است و همچنان به حمایت از یک اوکراین دموکراتیک، مستقل و دارای حاکمیت متعهد است».

کمک مالی تازه واشنگتن از کی‌یف در شرایطی انجام شده که آمریکا به همراه دیگر متحدانش از زمان آغاز درگیری روسیه با اوکراین، حمایت‌های همه جانبه اقتصادی، تسلیحاتی و اطلاعاتی از این کشور را در دستور کار قرار داده‌اند.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا