بین الملل

ترکیه سفیر یونان را احضار کرد/ارسال یادداشت اعتراض‌آمیز به آمریکا

در ارتباط با استقرار سلاح در جزایر نزدیک به سواحل ترکیه؛

وزارت خارجه ترکیه امروز از احضار سفیر یونان در این کشور و نیز ارسال یادداشت اعتراض‌آمیز آنکارا به آمریکا در خصوص استقرار سلاح در جزایر نزدیک به سواحل ترکیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، ترکیه اعلام کرد که سفیر یونان را به وزارت خارجه در آنکارا احضار کرده است.

بر اساس اعلام این رسانه، آنکارا امروز دوشنبه از احضار سفیر یونان به وزارت خارجه ترکیه به منظور ابلاغ خشم و عصبانیت این کشور از استقرار سلاح در جزایر نزدیک سواحل ترکیه خبر داد.

خبرگزاری آناتولی در این خصوص اعلام کرد: ترکیه به یونان و آمریکا نسبت به استقرار خودروهای زرهی آمریکایی در جزایر «میدیللی و ساکئز» یونان اعتراض کرده است.

به گزارش این خبرگزاری، ترکیه در یادداشتی اعتراض آمیز به آمریکا خواستار احترام به وضعیت جزایر شرقی دریای اژه و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از استقرار سلاح شده است.

از سفیر یونان در آنکارا که به وزارت خارجه ترکیه احضار شد، خواسته شده است تا به موارد نقض در جزایر پایان داده و وضعیت غیرنظامی را بازگردانند.

وزارت امور خارجه ترکیه پیشتر با صدور بیانیه ای با اشاره به برگزاری رویداد «فاجعه آسیای صغیر» در یونان و سخنرانی های دور از «واقعیت و عقلانیت» مقامات این کشور اعلام کرده بود: آتن را به عقل سلیم و اجتناب از اقدام به تحریفاتی که موجب تشدید تنفر می‌ شود، فرا می‌ خوانیم. مقامات یونانی برای تحریف واقعیت‌ های تاریخی و فریب افکار عمومی داخلی و جامعه بین‌ المللی تلاش می کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا