بین الملل

تحریم‌های جدید انگلیس علیه روسیه به بهانه همه‌پرسی‌ها


دولت انگلیس بسته تحریمی جدیدی را به بهانه همه‌پرسی‌ها در چهار منطقه از اوکراین علیه روسیه اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت انگلیس دوشنبه (۲۶ سپتامبر) بسته تحریمی جدیدی را به بهانه همه‌پرسی‌ها در چهار منطقه از اوکراین علیه روسیه اعلام کرد. 

به گزارش ایندیپندنت، وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد این تحریم‌ها شامل ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی با هدف قرار دادن ۳۳ مقام روس و افراد همکار در سازماندهی همه‌پرسی پیوستن این مناطق به روسیه و چهار الیگارش دیگر است که به تامین بودجه جنگ روسیه کمک کرده‌اند. 

همه پرسی ها درباره الحاق به روسیه دوشنبه وارد روز چهارم خود شد. طرحی که اوکراین و کشورهای غربی آن را ساختگی خوانده و مدهی هستند نتایج آن از قبل تعیین شده و آن را به رسمیت نخواهند شناخت. 

انگلیس اعلام کرد در بین افراد تحریم شده مقامات ارشد روسیه هستند که در اجرای همه‌پرسی شرکت داشته‌اند. جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلیس در بیانیه‌ای ادعا کرد «همه‌پرسی ساختگی که با لوله تفنگ انجام می‌شود نمی‌تواند آزاد و عادلانه باشد و ما هرگز نتایج آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسیم. تحریم‌های امروز، افراد دست‌اندرکار این رای‌گیری‌های ساختگی و همچنین افرادی را که از جنگ تجاوزکارانه رژیم روسیه حمایت می‌کنند، هدف قرار خواهد داد». 

بنابر اعلام انگلیس، این تحریم‌ها همچنین شامل ۵۵ عضو هیأت مدیره و مدیران سازمان‌هایی که به ادعای لندن، به حمایت مالی از «ماشین جنگی روسیه» ادامه می‌دهند از جمله گازپروم بانک، اسبربانک و سوکوم‌بانک می‌شود.

از آغاز حمله روسیه به اوکراین که به گفته مسکو به درخواست کمک دو جمهوری دونتسک و لوهانسک در منطقه دونباس در مقابل حملات رژیم کی‌یف بود،کشورهای غربی و در راس آن‌ها آمریکا و انگلیس مسکو را هدف تحریم‌های مختلف از جمله در حوزه انرژی قرار داده‌اند که البته تاثیر معکوس داشته و زمستان سختی را باتوجه به وابستگی اروپا به انرژی روسیه پیش‌روی آن‌ها قرار داده است. 

همه‌پرسی الحاق مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا به روسیه از جمعه (۲۳ سپتامبر) آغاز شد و تا ۲۷ سپتامبر (پنجم مهر) ادامه خواهد داشت. به گزارش خبرگزاری رویترز، مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا در مجموع حدود ۱۵ درصد از خاک اوکراین را تشکیل می‌دهند.

پیش از این، خبرگزاری تاس روسیه گزارش داد که روند الحاق منطقه دونباس، خرسون و زاپوروژیای اوکراین به روسیه روز ۳۰ سپتامبر ( هشتم مهرماه) تکمیل خواهد شد.

پایان پیام/ 


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا