شهرستان ها

یاد و خاطره ۴۵۲ شهید سروآباد گرامی داشته شد

سروآباد- همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس، یاد و خاطره ۴۵۲ شهید شهرستان سروآباد گرامی داشته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شیوا قاسمی پور نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در این مراسم اظهار داشت: مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد همیشه نشان داده اند در صحنه‌های مختلف انقلاب حضوری حماسی داشته اند.

وی افزود: دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و جانبازی‌های شهدای خطه کردستان و تمام کشور است که برای دفاع از میهن تلاش کرده و جان برکف در این صحنه‌ها حضور داشتند.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه یادواره ۴۵۲ شهید شهرستان سروآباد، بسیار مقدس و با ارزش است، گفت: هرکدام از صندلی مسئولان، حاصل خون تعداد شهدای ماست که اسطوره‌های بزرگی در کشور بوده و با اقتدار و شکوه جان خود را از دست داده اند تا امروز ما سربلند باشیم.

قاسمی پور افزود: متأسفانه اکنون بسیاری از شهدا و ایثارگری‌های آنان برای جوانان و نوجوانان ما شناخته شده نیستند و این نشانه کم کاری ما در شناساندن شهدا به نسل جوان است.

وی تصریح کرد: نبود برنامه و مراسم در راستای شناخت اسطوره‌های شهادت جای گلایه دارد و این از کم کاری تک تک ما مسئولین است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری استان کردستان را یک استان فرهنگی و سرزمین مجاهدت‌های خاموش نامگذاری کردند، بیان کرد: باید اقدامات فرهنگی را درسطح استان گسترش دهیم و تلاش‌های بسیاری دراین راستا انجام شود.

نماینده شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در خدمت به ولی نعمتان نباید کم کاری شود، خاطر نشان کرد: اسطوره‌های شهید استان کردستان که با مجاهدت‌های خاموش خود در راه انقلاب جان خود را فدا کردند، باید به عنوان الگوی عملی جوانان معرفی شوند.

قاسمی پور گفت: در حق خانواده‌های معزز شهدا به ویژه همسران، مادران و فرزندان شهدا کم کاری شده و باید مسئولین مانند سرباز درخدمت آنها باشند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا