بین الملل

رایزنی امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مالی و بلاروس


وزیر امور خارجه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با وزرای خارجه مالی و بلاروس دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می برد با وزرای خارجه مالی و بلاروس دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران در حاشیه این نشست با «عبدالله دیوپ» وزیر خارجه مالی دیدار کرد. طرفین در این دیدار ضمن ابرازخرسندی از تبادل هیأت‌های سیاسی و اقتصادی طی یک سال گذشته بر توسعه همه جانبه مناسبات و استمرار رایزنی‌های سیاسی درباره مسائل مورد اهتمام مشترک و بین‌المللی تأکید کردند. 

 

در این دیدارپیگیری توافقات به عمل آمده در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی از طریق تماس بین بخش‌های خصوصی و تبادل هیأت‌های فنی نیز مورد تأکید طرفین قرار گرفت.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان همچنین روز دوشنبه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با «ولادیمیر ماکی» وزیر خارجه بلاروس ملاقات و در خصوص مسائل دوجانبه و تحولات منطقه به بحث و تبادل نظر پرداخت. 

وزرای خارجه ایران و بلاروس بر اراده خود جهت اجرایی کردن توافقات مشترک و توسعه و تعمیق هرچه بیشتر مناسبات تأکید کردند.

تحولات افغانستان، حمایت از روند چندجانبه گرایی، مقابله با تحریم‌های یکجانبه آمریکا و افزایش رایزنی‌های سیاسی و تخصصی در مجامع و نهادهای تخصصی بین‌المللی از دیگر محورهای گفت‌وگوهای طرفین بود.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا