بین الملل

زمان اعلام رسمی الحاق مناطق دونباس به روسیه مشخص شد

بنا به گفته وزارت دفاع انگلیس، رئیس جمهور روسیه به زودی پیوستن دو جمهوری تازه استقلال یافته اوکراین به روسیه را اعلام خواهد کرد.

‌به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، انگلیس زمان اعلام رسمی الحاق مناطقی از دونباس به روسیه را اعلام کرد.

وزارت دفاع انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه احتمالاً در جریان سخنرانی ۳۰ سپتامبر خود در پارلمان این کشور، الحاق مناطق (جمهوری های دونتسک و لوهانسک) اوکراین به فدراسیون روسیه را به طور رسمی اعلام خواهد کرد.

وزارت دفاع انگلیس در گزارش روزانه خود در حساب کاربری توییتر اعلام کرد که همه پرسی هایی که در حال حاضر در مناطق دونتسک و لوهانسک در حال برگزاری است، قرار است تا ۲۷ سپتامبر به پایان برسد.

در بیانیه وزارت دفاع انگلیس ادعا می شود که سران روسیه امیدوارند که هرگونه اعلامیه الحاق (جمهوری های لوهانسک و دونتسک به روسیه) توجیهی برای عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین تلقی شود و حمایت میهن پرستانه از درگیری نظامی را تثبیت کند.

برگزاری همه‌پرسی پیوستن به روسیه در مناطق شرقی اوکراین از جمله جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق زاپروژیا و خرسون از جمعه گذشته آغاز شده و تا ۲۷ سپتامبر (پنجم مهر) ادامه خواهد داشت. شماری از سران کشورهای غربی از همین حالا مخالفت خود را با همه پرسی جاری در مناطق مذکور اعلام کرده و اولاف شولتز، صدراعظم آلمان همچون استولتنبرگ دبیرکل ناتو، این همه‌پرسی را «ساختگی و غیرقابل پذیرش» خوانده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا