بین الملل

سیاست آمریکا در حذف کشورهای مخالف منجر به تقویت جهان چندقطبی شده است

امریکن کنسرواتیو:

روزنامه امریکن کنسرواتیو در گزارشی نوشت که سیاست آمریکا در حذف کشورهای مخالف منجر به تقویت جهان چند‌قطبی شده است.


به گزارش ایلنا روزنامه امریکن کنسروواتیو در گزارشی نوشت که سیاست ایالات متحده در انزوای کشورهای مخالف سیاست خود موفقیت‌آمیز نبوده و به عکس موجب تقویت بیشتر جهان چند‌قطبی شده است.

«تد اسنایدر»، تحلیلگر روزنامه نوشت که برنامه‌های واشنگتن برای منزوی کردن روسیه حتی از سوی کشورهایی که متحد آمریکا محسوب می‌شوند، نیز مورد حمایت قرار نگرفت.

وی افزود: «ایالات متحده امیدوار بود که قدرت و نفوذی را برای اجبار جهان خارج از اروپا به انزوای روسیه داشته باشد اما ثابت شد که تحقق این آرزو دشوار است، به گونه‌ای که ایالات متحده برای متقاعد کردن متحدان چهارجانبه خود مانند هند و حتی متحدان ناتو مانند ترکیه جهت پیوستن به تلاش‌های آنها برای منزوی کردن کرملین مبارزه کرد. حتی واشنگتن نتوانسته است چین غول پیکر را کنار بزند. در اروپا نیز تلاش‌های آمریکا برای منزوی کردن روسیه ناکام مانده است».

اسنایدر ابراز تاسف کرد که وعده‌های آمریکا درباره ایران و ونزوئلا که از حمایت واشنگتن نیز برخوردار نیستند، با واقعیت تناقض دارد.

وی نوشت: «در ۱۵ سپتامبر، سازمان همکاری شانگهای یادداشت تفاهمی با تهران امضا کرد که به زودی ایران را عضو کامل سازمانی می‌کند که ۴۳ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد. عضویت در سازمان همکاری شانگهای منجر به انزوا نخواهد شد، بلکه  ایران را به ارتباطات و همکاری‌های اقتصادی در سطح بالا با روسیه، چین و هند تجهیز می‌کند».

 این تحلیلگر تاکید کرد که تلاش‌های واشنگتن برای منزوی ساختن کشورهایی که هژمونی آن را به چالش می‌کشند، به تثبیت جهان چندقطبی که واشنگتن وعده جلوگیری از ظهور آن را داده بود، کمک کرده است.

 


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا