شهرستان ها

آیین یادبود ۱۰۰ شهید روحانی در بهشهر برگزار شد

بهشهر- آئین یادبود یکصد شهید روحانی و بزرگداشت آیت الله علامه ابوالحسن ایازی در رستمکلا بهشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله شرف الدین نظری بعدازظهر سه شنبه همزمان با شهادت امام رضا (ع) در آیین یادواره بیش از یکصد شهید روحانی حوزه علمیه جعفریه رستمکلا و بزرگداشت علامه ایازی و دو فرزند بزرگوارشان در مسجد جامع رستمکلا اظهار کرد: رحلت شهادت گونه حضرت رسول است و ایام شهادت امام‌حسن‌مجتبی و امام رضا را گرامی می داریم.

استاد حوزه علمیه افزود: امروز سالگرد علامه ایازی موسس حوزه علمیه جعفریه رستمکلا در ۶۰ سال گذشته است و اجتماع امروز تحلیل و بزرگداشت مقام علم و فقاهت و عالمی بزرگ و سترک است.

وی خاطر نشان کرد: علما رفتند اما نقش علامه ایازی از بین‌نمی رود و وظیفه ما برای حفظ دین و سعادتمندی، حرکت در راه علما و فقهاست و در راهی باشیم که رضایت امام زمان باشد و به شبهات توجه‌نکنیم.

ایت الله نظری با بیان اینکه در جهان شریعت و طبیعت دو عامل نقش انبیا و پیامبران و ائمه و امامان نقس مهم و اساسی دارد، یادآور شد: انسان مرکب از جسم و روح است و برای زندگی دنیایی طبیعت را آفرید و برای روح و معنویت و ترقی و تعالی ما شریعت و دین را قرار داد و اگر روح از بین برود، جسم حاکم و شیطان حاکم می شود.

به گفته آیت الله نظری،، علامه ایازی حوزه علمیه را احداث کرد تا شریعت و دین به جامعه منتقل شود و پایدار بماند.

استاد حوزه علمیه گفت: نقش امامت در جامعه اسلامی نقس مهمی است و ما شیعیان بر این اعتقادیم که پیامبر از جانب خداست و امام هم باید از جانب خدا باشد و برای رسیدن به سعادت راه همان است که‌پیامبر تبین کرد.

ایت الله نظری افزود: امروز تجلیل و بزرگداشت عالمی بزرگ و نستوه مجاهد، مقاوم و با استقامت علامه ایازی و تجلیل از دو یادگار عزیزش شیخ محمدرضا و محمدجواد ایازی و تجلیل از خاطره بیش از یکصد شهید این حوزه است.؛ علما و روحانیتی که در زمان شناسی سرآمد بودند.

وی با بیان اینکه یکی از خصوصیات روحانیت، زمان شناسی است، تصریح کرد: علامه ایازی دارای پیشینه علمی و عملی است و نفس علامه ایازی رشد و پرورش می دهد و با زمان شناسی حوزه علمیه جعفریه رستمکلا را احداث و طلاب پرورش دادندتا مشعل هدایت در منطقه و کشور و جهان باشند.

وی گفت: آثار علامه ایازی فراوان است و باید در آن تدبر کرد و پرورش حوزه یعنی در طول امتداد هدایت روحانیت باید نقش آفرین باشد و مردم شریعت و دین را از طلاب بعنوان کارشناسان دین بیاموزند و اگر در مکتب اساتید نباشند، نمی توانند دین را منتقل کنند.

وی یادآورشد: امروز شبهات فراوانی علیه دین وجود دارد و یکی از وظایف روحانیت رصد شبهات و پاسخ به آن است و باید شبهات را برای جوانان تبیین کنند تا جوانان راه سعادت و حقیقت را پیدا کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا