شهرستان ها

بیست و سومین کنگره ملی دانشجویان علوم پزشکی آغاز به کار کرد

اردبیل- بیست و سومین کنگره ملی سالیانه و نهمین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور امروز در اردبیل آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این کنگره که به مدت ۴ روز در اردبیل برگزار خواهد شد، دانشجویان در کارگاه‌های پژوهشی و کارگاه‌های فناورانه آخرین یافته‌های علمی، پزشکی خود را به اشتراک خواهند گذاشت.

مسئول اجرایی بیست و سومین کنگره ملی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این کنگره که از امروز در اردبیل آغاز شد شامل کارگاه‌های طراحی و مطالعات کارآزمایی بالینی، سیستماتیک ویویو، متاآنالیز یک و ۲ و بیوانفورماتیک است.

الهام صفرزاده تصریح کرد: در کارگاه‌های فناورانه نیز ایده‌پردازی تا اجرا توسط دکتر عطاالله پورعباسی، کارگاه شرکت‌های دانش‌بنیان توسط دکتر حسام زند حسابی و کارگاه آشنایی با مبانی حقوق مالکیت فکری و اختراع توسط دکتر اعظم شکاری مباحث علمی ارائه خواهد شد.

وی محورهای این کنگره را یادآور شد و گفت: در بخش ویژه کرونا، واکسیناسیون و چالش‌های پساکرونا، کارآفرینی و نوآوری‌های دانش‌بنیان، جوانی جمعیت، باروری و ناباروری و تحقیقات بی‌رشته‌ای است.

مسئول اجرایی بیست و سومین کنگره ملی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور افزود: رشد و توسعه علمی کشور در گرو تلاش‌های شبانه‌روزی پژوهشگران این عرصه است که به منظور ارج نهادن به مسئله پژوهش در بین دانشجویان علوم پزشکی، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصمیم به برگزاری کنگره ملی سالیانه پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کرده است.

صفرزاده با اشاره به اینکه تاکنون این کنگره ۲۳ دوره به صورت داخلی و هشت دوره به صورت بین‌المللی برگزار شده است، خاطرنشان کرد: امسال نیز در ادامه مسیر برگزاری سالانه کنگره، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل میزبان بیست و سومین دوره کنگره ملی سالانه و نهمین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی در پنج الی هشت مهرماه ۱۴۰۱ خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در کنار پنل‌های سخنرانی و پوستر، کارگاه‌های توانمندسازی پژوهشی و فناورانه و همچنین دانشجویان اساتید شرکت‌کننده برنامه‌ریزی شده است.

صفرزاده بیان کرد: همزمان با اختتامیه این کنگره شاهد برگزاری اولین جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز خواهیم بود که با حضور وزیر بهداشت از منتخبان جشنواره تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی سایر محورهای کنگره را یادآور شد و ادامه داد: این محورها در ۲۶ رشته علمی مجزا تدارک دیده شده که دانشجویان مقالات خود را در این محورهای مشخص ارسال و در بخش‌های مختلف به رقابت می‌پردازند.

مسئول اجرایی بیست و سومین کنگره ملی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور اظهار کرد: ثبت پتنت تجاری‌سازی و ایده‌پردازی در حوزه سلامت، فناوری اطلاعات سلامت و بیوانفورماتیک پزشکی، خون‌شناسی سرطان و روش‌های نوین درمانی، بیماری‌های خود ایمنی و نقص سیستم ایمنی، آسیب‌شناسی ژنتیک و سلول‌های بنیادی، مراقبت‌های بهداشتی در پاندمی‌ها، طراحی و ارزیابی داروها و واکسن، روش‌های نوین تشخیص و درمان، بیماری‌های غیرواگیر، علوم اعصاب و بهداشت روان، بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی، فیزیوتراپی و علوم توانبخشی، پزشکی شخصی‌سازی شده، بهداشت سالمندی و جمعیت، چالش‌های آموزش مجازی، طب سنتی آب‌درمانی، علوم تغذیه و بهداشت، بهداشت دهان و دندان، تحقیقات نظام سلامت، سلامت و پیشگیری، پژوهش در آموزش، پرستاری و مامایی، اخلاق در پژوهش، توریسم پزشکی، علوم پایه و پزشکی از راه دور سایر محورهای این کنگره است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا