ورزش

عملکرد خوب عابدزاده و حسینی در دروازه تیم ملی؛ جایگاه بیرو در خطر است؟

مصدومیت بیرانوند مقابل اروگوئه و سنگال منجر به این شد که حسینی و عابدزاده فرصت بازی پیدا کنند و هر دو عملکرد درخشانی داشتند.


به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی فوتبال ایران آخرین فیفا دی و دیدارهای تدارکاتی پیش از شروع جام جهانی را هم در اتریش و در بازی مقابل اروگوئه و سنگال پشت سر گذاشت و حالا دیگر کم کم باید خودمان را برای حساس ترین مصاف فوتبالی دنیا یعنی جام جهانی آماده کنیم.

اگرچه با توجه به چینش بازیکنان در دو بازی اخیر و در نظر گرفتن برخی شرایط، تکلیف اکثر پست‌های ترکیب اصلی مسابقات روشن است ولی هنوز هم ابهاماتی وجود دارد که برخی از آنها ممکن است تا جام جهانی دستخوش تغییراتی شود.

یکی از پست‌های حساس و مهم هر تیم بدون شک چهارچوب دروازه است و در مورد تیم ملی ایران هم این حساسیت وجود دارد. با توجه به سابقه کی‌روش و اعتقادش به علیرضا بیرانوند شانس اصلی حضور در چهارچوب دروازه تیم ملی در جام جهانی این بازیکن است و حتی در دوره‌های پیشین در مقطعی که بیرو عملکردش کمی دچار افت شده بود بازهم انتخاب اول کی‌روش بود و حالا که دوباره به روزهای اوجش برگشته و این روزها در ترکیب پرسپولیس خوش می‌درخشد خیلی سخت بتوان تصور کرد گزینه دیگری موفق شود جای او را در ترکیب اصلی بگیرد.

با این وجود تا زمان از راه رسیدن جام جهانی هیچ چیز قطعی وجود ندارد. در دو دیدار اخیر تیم ملی شاهد درخشش دو رقیب بیرانوند در دروازه بودیم. وقتی گلر تیم ملی در دقیقه 63 بازی با اروگوئه به دلیل مصدومیت از ناحیه کمر تعویض شد جایش را امیر عابدزاده گرفت و در دقایق حضورش در زمین چند واکنش خیلی خوب داشت و روی یک موقعیت دروازه ایران را نجات داد تا یک گل برای برتری مقابل حریف قدرتمند کافی باشد.

مصدومیت بیرو به طور کامل برطرف نشد تا وی بازی با سنگال را هم از دست بدهد و این توفیق اجباری برای حسینی بود تا فرصت خودنمایی در یک بازی مهم را پیدا کند و به خوبی هم از پس آن بر آمد.

حسینی مقابل سنگال و خط حمله قدرتمندش بارها ایستادگی کرد و فرصت‌های خطرناکی روی دروازه ایران ایجاد شد که با واکنش به موقع او مهار یا دفع شدند و گلر و کاپیتان استقلالی‌ها در این بازی نمره قبولی گرفت.

با وجود درخشش عابدزاده و حسینی شاهد یک اتفاق خوب در تیم ملی هستیم که چند گلر آماده به صورت همزمان در اختیار دارد و به جز این نفرات، پیام نیازمند هم به عنوان بازیکن با تجربه که عملکرد قابل قبولی هم در سپاهان در هفته‌های اخیر داشته حضور دارد که به او فرصت بازی نرسید ولی در صورت امکان می‌تواند مهره قابل اتکایی برای کی‌روش باشد.

هرچند طبق آنچه پیداست، بعید است بیرو در شرایط عادی در چهارچوب دروازه تیم ملی مقابل آمریکا و انگلیس و ولز در زمین نباشد ولی به هر حال عابدزاده و حسینی توانستند با درخشش‌شان در این دو بازی خودشان را به ترکیب اصلی از قبل نزدیک تر کنند و شاید اتفاقاتی در مسیر جام جهانی رخ دهد که شاهد تغییر در این پست باشیم. به هر جهت باید دید چه اتفاقی برای تیم ملی در مسیر جام جهانی رخ خواهد داد.

 


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا