دانش و فناوری

فارس‌من| ۴ بار افزایش اجاره خوابگاه در یک سال/ به افزایش خودسرانه اجاره خوابگاه‌های دانشجویی رسیدگی کنید


برخی کاربران سامانه فارس من خواستار رسیدگی به افزایش خودسرانه قیمت خوابگاه‌های خودگردان دانشجویی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار رسیدگی به افزایش قیمت خودسرانه خوابگاه‌های خودگردان شدند.

این کاربران در پویش خود آوردند:

«وضعیت خوابگاه‌های خودگردان دانشجویی و غیردانشجویی که اساسا زیرمجموعه امور خوابگاه‌های دانشجویی و وزارت میراث و گردشگری می‌باشند در طول سال ۳ مرتبه اقدام به افزایش کرایه به بهانه‌های مختلف می‌کنند متاسفانه برخی از این خوابگاه‌ها با توجه به پولی که از دانشجویان و شاغلین دریافت می‌کنند کوچکترین امکانات را از این عزیزان سلب می‌نمایند.

نمونه بارز:
خراب شدن کولر
خراب شدن یخچال
تبدیل اتاق‌های ۶ و ۸ تخته به ۱۲ تخته
ارائه اینترنت بی‌کیفیت
نمونه؛ یک خوابگاهی در میدان ولیعصر در طی یکسال سه بار اقدام به اضافه کردن اجاره بها نموده به طوری که اعلام شده کرایه از ماه آینده یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کرده. حالا سوال اینجاست؛ کدام دانشجوی دختر و یا کارمندی که کیلومترها از خانواده‌هایشان دور هستند می‌توانند از پس این کرایه بر آیند؟»

اکبر نامور سردبیر این پویش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: متاسفانه رسیدگی درستی به این مسائل نمی شود و من خودم با نگاه میدانی که داشتم با چیزی که گفته می شود همخوانی ندارد و از لحاظ کمی و کیفی در سطح پایینی قرار دارند و باید از هر طریقی به آن رسیدگی شود و من نمی‌دانم چرا در دانشگاه علم و صنعت این رسیدگی را انجام نداده است و خود مسئولین باید پیگیر شوند و بررسی میدانی و اجمالی انجام شود.

*۴ بار افزایش کرایه خوابگاه در یک سال

اکبر نامور در ادامه افزود: برای چه علتی باید در سال ۴ ببار افزایش کرایه اعمال شود؟ قرادادهایی که باید داده شود داده نمی‌شود و این ها یک نوع کلاه‌برداری است و امکاناتی که باید در اختیار آن دانشجو قرار دهند را انجام نمی‌دهند و من به شخصه چندبار با مسئول دانشگاه علم و صنعت صحبت کردم و گفتند نرخ  تورم است و براساس آن حق افزایش داریم.

سردبیر این پویش تاکید کرد که بحث بهداشت در خوابگاه‌ها هم باید مورد توجه قار گیرد، به طور مثال در آشپزخانه سوسک است اما رسیدگی نمی‌کنند.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا