شهرستان ها

ثبت ۱۰ وقف جدید در استان قزوین

قزوین – مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از ثبت ۱۰ وقف جدید در استان قزوین خبر داده و بیان کرد: سه مورد از این وقف‌ها گروهی و شامل خانه بهداشت، آرامستان و حسینیه بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید مصطفی مجیدی ظهر چهارشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان قزوین که به مناسبت هفته وقف برگزار شد اظهار کرد: وقف در قزوین قدمتی دیرینه دارد و حدود ۲۰ درصد از اراضی این استان موقوفه محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از وقفیات استان مربوط به پس از انقلاب است، افزود: از ۸۱۴ موقوفه ثبت شده در استان ۵۰۸ مورد پس از انقلاب ثبت شده است.

این مسئول از ثبت ۱۰ وقف جدید در استان قزوین خبر داده و بیان کرد: سه مورد از این وقف‌ها گروهی و شامل خانه بهداشت، آرامستان و حسینیه بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه تلاش ما بر این است که از وقف و موقوفات برای حل مشکلات استان استفاده شود، تصریح کرد: از طرح‌های اشتغالیی زایی، محرومیت زدایی و طرح‌های اقتصادی با محوریت دانش بنیان حمایت خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام مجیدی عنوان کرد: با حمایت استاندار و وزیر راه و شهرسازی، ۲ پروژه ساخت مسکن به وسعت سه هزار هکتار در راستای نهضت ملی مسکن در استان قزوین توسط اوقاف و امور خیریه ساخته خواهد شد.

وی از تلاش برای سنددار کردن موقوفات استان قزوین خبر داده و تصریح کرد: از ابتدای سال تا به امروز ۴۹۵ سند تک برگی برای موقوفات استان صادر شده تا تعداد موقوفات سنددار در استان قزوین به یک هزار و ۸۱۹ رقبه برسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: در سال گذشته در راستای حمایت از مساجد و بقاع متبرکه بیش از ۱۰ میلیارد و ۲۷۵ میلیارد تومان در بین ۱۷۷ مسجد و ۳۳ بقعه متبرکه استان توزیع شده است.

وی با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی جدید از توزیع ۱۲۰۰ بسته لوازم التحریر در بین دانش آموزان خبر داد و عنوان کرد: همزمان با هفته وقف ویژه برنامه‌هایی از جمله سرکشی از خانواده واقفان و شهدا، نمایشگاه وقف، همایش همه واقف باشیم در استان قزوین برگزار خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: استان قزوین آذرماه میزبان مسابقات کشوری نغمات دینی خواهد بود.

وی در پایان یادآور شد: بیش از ۳ هزار بیمار نیازمند در استان قزوین با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان مورد حمایت دارویی و درمانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین قرار گرفتند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا