شهرستان ها

زبان و ادبیات هنر در انتقال مفاهیم عاشورا تاثیرگذار است

آمل – استاندار مازندران، از خلق آثار و انتقال مفاهیم فرهنگی و ارزشی با زبان و ادبیات هنر را در نشر مفاهیم عمیق عاشورا در میان مردم تأثیر گذار دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور چهارشنبه شب در آئین اختتامیه پنجمین اشکواره فرهنگی هنری حسینی در آمل گفت: هنرمندان زیادی در سده‌های مختلف به خصوص سال‌های اخیر در حفظ ارزشهای عاشورا تلاش کردند و آثار ماندگاری از خود برجای گذاشتند.

وی افزود: به خصوص هنرمندانی که در مسیر عاشورایی با قلم و آثار در امتداد مسیر عاشورایی با ادبیات خاص و هنرمندی ویژه و تبعات این کار بزرگ را برجسته‌تر کردند.

استاندار مازندران با بیان اینکه زبان هنر یکی از عمیق‌ترین این مورد توجه جوامع بین المللی قرار می‌گیرد و حتی در مراسم اربعین در عراق جلوه‌های هنری از کشورهای مختلف از مسیر هنر مظلومیت امام حسین را به همه جهانیان رساندند.

وی افزود: هنرمندان با زبان و ادبیات امروز تبلیغ می‌کنند به مخاطبان امروزی پاسخ می‌دهند در مسیر خط سرخ حسینی در فکار عمومی داشته باشیم و به وسیله ادبیاتی در ایجاد ومدیریت پندار انجام بدهیم.

استاندار مازندران افزود: مدیریت گفتار مشترک از سوی هنرمندان است وکه این گفتمان فرهنگی در اربعین در سطح بین المللی رخ داد.

حسینی پور گفت: بعد از گفتار و پندار، نیازمندان رفتاری هستیم که افراد در مسیر خط سرخ حسینی قرار گیرند.

استاندار مازندران با بیان اینکه هنرمندان انقلاب اسلامی نیز در سال‌های اخیر در مسیر تبعین و ترویج خط حسینی تلاش وافری داشتند، گفت: زبان هنر امروز بسیار نقش آفرین است.

حسینی پور ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران در سال‌های اخیر یکی از جریان‌هایی بوده که با حمایت از هنرمندان باعث شده تا فضای تک بعدی هنر به چندبعدی تبدیل و گفتمان جدیدی از سبک هنر دینی واسلامی را در دنیا ایجاد کرد.

استاندارمازندران با بیان اینکه در اربعین امسال و سال‌های گذشته افرادی که در خط سرخ حسینی واجتماع میلیون مسلمانان در عراق شرکت کردند، به برکت انتقال و تبیین زیبای رسانه و اهالی فرهنگ وهنر بوده است، گفت: هنر، زبان مشترک در میان همه جوامع است که هنرمندان بدون هیچ وابستگی‌های سیاسی و جناحی مفاهیم خود را منتقل می‌کنند.

حسینی پور، در عین حال از عوامل برگزاری پنجمین اشکواره فرهنگی هنری حسینی تقدیرکرد و گفت: این اشکواره دربرگیری خود توانسته هنرمندان زیادی را از سراسر کشور همراه کند و به خوبی در مسیر انتقال مفاهیم عاشورای حسینی نقش آفرینی کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا