دانش و فناوری

جنرال موتورز رسما وارد صنعت ساخت گیربکس خودروهای برقی شد

موفقیت کوتاه مدت تسلا در تولید خودروهای برقی سبب شد تا شرکت‌های بزرگ همچون جنرال موتورز احساس خطر کنند. جنرال موتورز مدتی است که با تولید خودروهایی همچون هامر برقی، در این راه قدم برداشته است. از این پس کارخانه تولیدو جنرال موتورز، اقدام به تولید گیربکس خودروهای الکتریکی خواهد کرد. چرا که کمبود این نوع گیربکس به شکل محسوسی در بازار خودروهای برقی لمس می شود و خودروسازان بزرگ تصمیم گرفته اند که راسا در این مسیر گام بردارند.

بنابر اعلام جنرال موتورز، تبدیل خطوط تولید گیربکس معمولی به گیربکس خودروهای الکتریکی در تاسیسات تولدو، 760 میلیون دلار هزینه خواهد داشت. بنابر گفته جرالد جانسون معاون اجرایی جنرال موتورز در تولید جهانی و پایداری، تیم شرکت تولید گیربکس تولدو تجربه بالایی در ساخت انواع پیشرانه دارند و نقش پررنگی در تبدیل جنرال موتورز به یک خودروساز تمام الکتریکی ایفا خواهند کرد. تلاش تیم تولدو برای تغییر سبک کاری و تولید موتورهای الکتریکی، منجر به افزایش امنیت شغلی آن‌ها شده است.

کارخانه تولدو به زودی فرآیند تولید سیستم انتقال قدرت الکتریکی را نیز آغاز خواهد کرد. پلتفرم برقی جنرال موتورز یعنی Ultium از سیستم‌های انتقال قدرت دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل پشتیبانی می‌کند.

نخستین گیربکس خودروهای الکتریکی تولید شده توسط کارخانه تولدو، روی محصولات جدید و پاک این خودروساز همچون هامر برقی، جمس سیرا برقی و شورولت سیلورادو برقی استفاده خواهد شد. با این حال کارخانه تولدو در کنار تولید گیربکس‌های برقی، همچنان گیربکس برای خودروهای درون‌سوز را نیز به تولید خواهد رساند.

کارخانه تولدو از سال 1956 تحت مالکیت جنرال موتورز قرار دارد. وظیفه اصلی این کارخانه تولید گیربکس‌های شش و ده سرعته برای خودروهای دیفرانسیل عقب و گیربکس‌های نه سرعته برای خودروهای دیفرانسیل جلو است. کارخانه تولدو حدود 1500 نفر کارگر دارد و گیربکس‌های آن روی طیف گسترده‌ای از محصولات جنرال موتورز همچون کادیلاک، بیوک، جمس و شورولت نصب می‌شوند.

منبع دیجیاتو

آگهی
دکمه بازگشت به بالا