شهرستان ها

حوزه علمیه قزوین جایگاه سابق خود را احیا کند

قزوین – نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: حوزه علمیه قزوین قدمتی طولانی و سابقه‌ای بزرگ دارد و این امید را داریم که جایگاه گذشته خود در پرورش نخبگان را احیا و پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی ظهر پنجشنبه در مراسم معارفه مدیر جدید حوزه‌های علمیه استان قزوین که در سالن شهید سلیمانی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: انبیا موروث آرمانی الهی بوده‌اند که نمونه آن در هیچ دانشگاه و مکتبی پیدا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه از صدر اسلام تا به امروز ائمه در شکوفایی حوزه‌های علمیه نقش مهمی داشته‌اند، افزود: این نقش ائمه با تبیین و ترویج سیره و سنت حضرت رسول (ص) انجام شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: حوزه‌های علمیه از سرمایه‌های غنی و محتوایی بهره مند هستند که از ائمه سرچشمه گرفته و باید آن را به مردم معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه پایه و مبنای شکل گیری حوزه‌های علمیه بر اساس معنویت و قداست است تاکید کرد: رمز بقا و بالندگی حوزه‌های علمیه استفاده از اساتید و رهنمودهای قرآنی است.

آیت الله عابدینی ادامه داد: حوزه علمیه قزوین قدمتی طولانی و سابقه‌ای بزرگ دارد و این امید را داریم که در دوره جدید و آینده‌ای نزدیک حوزه‌های علمیه قزوین جایگاه گذشته خود در پرورش نخبگان را پیدا کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا