شهرستان ها

مواد اولیه دارویی در اردبیل رونمایی شد

اردبیل-رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: مواد اولیه دارویی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اردبیل رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمدیان اردی عصر پنجشنبه در حاشیه بیست و سومین کنگره ملی سالیانه و نهمین کنگره بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی اظهار کرد: به همت شرکت فناور و مرکز رشد دانشگاه عل وم پزشکی اردبیل مواد اولیه سه محصول دارویی تهیه شده تا امکان تولید دارو برای بیماران خاص فراهم آید.

وی خاطر نشان کرد: این ماده اولیه دارویی شامل «ای متیل فومارات»، «فنیتوئین» و «فنوبارباتیل» است که به همت واحد فناور مرکز رشد علوم پزشکی اردبیل در یک سال اخیر و با تحقیقات انجام شده به ثبت رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: امیدواریم با بهره‌گیری از این مواد اولیه و در قالب آزمایشگاهی بتوان داروهای مورد نیاز را برای بیماران خاص به ویژه ام. اس فراهم کرده و به درمان این بیماری‌های خاص و مغز و اعصاب کمک کرد.

محمدیان به برگزاری مناسب و شایسته بیست و سومین کنگره ملی سالیانه و نهمین کنگره بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: در دو روزه گذشته این کنگره برگزار و فردا به صورت رسمی شاهد پایان این کنگره و تجلیل از پژوهشگران برگزیده داخلی و خارجی خواهیم بود.

وی افزود: در سفر یک روزه وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بازدید از مراکز بیمارستانی و درمانی مشگین‌شهر انجام شد و وزیر بهداشت با حضور در این مراسم سعی کرد پژوهشگران رشته پزشکی را مورد حمایت قرار دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل رونمایی از سه محصول دارویی را به همت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حوزه علوم پزشکی را یادآور شد و گفت: قطعاً توسعه و تقویت برنامه‌های تحولی در این بخش می‌تواند کشور ما را در تولید دارو تولید به خودکفایی برساند.

محمدیان اردی افزود: امیدواریم محققان استان اردبیل بتوانند اهداف تعریف شده را در حوزه‌های مختلف پیگیری کرده و نتایج مطلوبی را شاهد و ناظر باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این مراسم از عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری این کنگره قدردانی و از ۴ پژوهشگر برتر کشور حسین اسدی، صالح خضری، علیرضا میرزایی و رضا نعمتی تجلیل و تکریم شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا