بین الملل

تمدید آتش بس بدون رعایت نیازهای ملت یمن به معنای مرگ بالینی است

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن:

هشام شرف تاکید کرد که تمدید آتش بس بدون رعایت جوانب و نیازهای انسانی مردم یمن به معنای داخل کردن کشور در مرگ بالینی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سبا، هشام شرف عبدالله وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن روز پنج شنبه با هانس گروندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار تلاش های سازمان ملل به منظور تمدید آتش بس در یمن در راستای تامین شرایط مناسب برای دستیابی به راه حل سیاسی جامع و صلح پایدار مورد بحث قرار گرفت.

وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن در این دیدار تاکید کرد که موضع شورای عالی سیاسی یمن در صنعا هیچ ابهامی ندارد و مطالبات صنعا را نمی توان پیش شرط نامید بلکه این مطالبات بشردوستانه و انسانی هستند و اگر طرف دیگر در پایان دادن به تجاوز نظامی و رفع محاصره به منظور دستیابی به حل و فصل سیاسی مسالمت آمیز و پایدار جدی باشد نباید اختلافات یا مذاکراتی پیرامون آن وجود داشته باشد.

هشام شرف افزود که آتش بس فرصتی حقیقی برای اعتمادسازی بین طرف ها و تکمیل اقدامات برقراری صلح و آماده سازی برای مذاکرات حقیقی به منظور رفع درد و رنج ملت یمن در تمام استان هایی است که از پیامدهای تجاوز رنج می برند.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در عین حال تاکید کرد که تمدید آتش بس بدون رعایت جوانب و نیازهای انسانی مردم یمن به معنای داخل کردن کشور در مرگ بالینی در نتیجه تلاش های طرف مقابل برای ایجاد وضعیتی بین جنگ و عدم صلح است که به هیچ وجه در سطح رسمی و مردمی قابل پذیرش نیست.

هشام شرف افزود که بدیهی ترین حقوق شهروندان یمنی که بخشی از حقوق مورد تاکید ادیان آسمانی و منشور سازمان ملل و معاهدات و توافقنامه های حقوق بشری است دریافت حقوق ماهانه و دائم از سوی کارمندان و سفر از فرودگاه بین المللی صنعا و دیگر فرودگاه های این کشور بدون هیچ گونه موانعی است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا