شهرستان ها

۲۲۰ مزرعه پرورش ماهی در ایلام فعالیت دارند

ایلام- مدیرکل امور شیلات استان ایلام با اشاره به ظرفیت های آبزی پروری در استان، گفت: ۲۲۰ مزرعه پرورش ماهی در ایلام فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا سلیمانی اظهار کرد: استان ایلام به لحاظ اینکه از منابع آبی بسیار خوبی از جمله سدها، رودخانه‌ها، سراب‌ها و چاه‌های کشاورزی برخوردار است، دارای ظرفیت‌های بزرگی برای احداث مزارع پرورش ماهی گرمابی و سردابی است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون مزارع زیادی در سطح استان احداث شده است، افزود: در استان ۲۲۰ مزرعه پرورش ماهی گرمابی و سردابی فعال است که برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

مدیرکل امور شیلات ایلام افزود: کل تولیدات استان در حوزه آبزی پروری ۱۰ هزار و ۳۸۲ تن و سرانه مصرف آبزیان در استان نزدیک به ۸.۸ کیلوگرم به ازای هر نفر است.

وی ادامه داد: ارزش تولیدات آبزی پروری طبق برآوردهای انجام شده ۲۵۰ میلیارد تومان است، عمده تولیدات استان در مزارع پرورش ماهی سردآبی از نوع گونه قزل آلا است.

سلیمانی عنوان کرد: پرورش ماهی قزل آلا در مزارع سردآبی به دمای آب زیر ۱۸ درجه نیاز دارد، در مجتمع‌های پرورش ماهی روستای کلم و سراب کلان عمده این نوع پرورش ماهی صورت می‌گیرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا