شهرستان ها

حضور جوانان در عرصه اقتصادی موجب توسعه کشور می شود

کاشان- معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: حضور جوانان ایرانی در عرصه اقتصادی کشور باعث شکوفایی و توسعه کشور می شود.

به گزارش خبرنگار مهر محسن رضایی شامگاه پنج شنبه در یادواره شهدای سفیدشهر از توابع شهرستان سفید شهر با اشاره به هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران یک نقشه از پیش تعیین شده برای نابودی انقلاب اسلامی ایران بود.

وی با بیان اینکه در این جنگ هشت ساله تمام حق در مقابل تمام کفر ایستادگی کرد، ابراز داشت: بیش از ۸۸ کشور دنیا به شکل‌های گوناگون در این جنگ از عراق انواع حمایت‌ها را کردند و رژیم بعث عراق هیچ کاری از پیش نبرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به اینکه بسیاری از تاکتیک‌های رزمی و جنگی ایران در هشت سال دفاع مقدس برای بسیاری از تحلیل گران نظامی دنیا ناشناخته است، تصریح کرد: دنیا هنوز درمانده است که ایران چگونه توانست خرمشهر را آزاد کند چراکه نگاه این افراد مادی است ولی در اصل خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی با بیان اینکه دو ابرقدرت شرق و غرب در هشت سال دفاع مقدس در مقابل نظام توحیدی ایران اسلامی ایستادند تا این حکومت نوپا را ساقط کنند، گفت: اما جهانیان از قدرت ایمان و باورهای مذهبی رزمندگان رشید اسلام غافل بودند که در نهایت منجر به شکست جبهه کفر در این جنگ شد.

رضایی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی هم استکبار به سرسپردگی آمریکا به همراه ایادی خودفروخته داخلی آن به دنبال تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، افزود: در کنار این فعالیت‌ها جنگ رسانه‌ای محور غربی عربی همراه با تحریم‌های ظالمانه استکبار به کمک آنها آمده است ولی در حال حاضر هم آنان نسبت به قدرت ایمان ایرانیان غافل هستند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای همسایه هم در کمک به رژیم بعثی عراق چیزی کم نگذاشتند، خاطرنشان کرد: یکی از این کشورها کویت بود که بنادر خود را در اختیار رژیم بعثی عراق گذاشت و در نهایت پس از جنگ همین عراق به کویت لشکرکشی کرد و این کشور را اشغال کرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در جنگ ایران و عراق و در طول هشت سال دفاع مقدس هیچ برابری وجود نداشت بلکه یک نابرابری مطلق بین دو طرف جنگ وجود داشت چراکه رژیم بعثی عراق در هنگام حمله به ایران مجهز به آخرین و به روز ترین سلاح‌های جنگی بود و پیشرفته‌ترین سلاح ایران آر پی جی بود.

وی با اشاره به اینکه کشورهای حامی صدام حتی اصول و مبانی انسانی را هم زیرپا گذاشتند، گفت: کشورهایی مثل آلمان با صادرات مواد شیمیایی و استفاده رژیم بعث عراق از این سلاح‌ها باعث کشتار بسیاری از انسان‌های بیگناه کرد عراق و همچنین شهادت جمعی از رزمندگان اسلام شد.

رضایی با اشاره به اینکه مهمترین سلاح رزمندگان اسلام ایمان و توکل به خدا بود، تاکید کرد: در جنگ کنونی که به میدان فرهنگی و اقتصادی کشیده شده است جوانان و رزمندگان عرصه فضای مجازی با توکل به خدا و قدرت ایمان به جنگ با دشمن تا دندان مسلح می‌روند.

وی با اشاره به اینکه در عرصه اقتصادی کشور فرصت‌های زیادی را در سال‌های گذشته از دست داد، اظهار داشت: کسانی که در طول ۳۰ سال گذشته اقتصاد دست آنها بود چه کاری برای مردم و کشور کردند و چرا باید معیشت و وضع اقتصادی کنونی مردم اینگونه باشد؟

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید از ورود جوانان به عرصه‌های مختلف اقتصادی استقبال و حمایت کنیم، ابراز داشت: این موضوع باعث شکوفایی و رونق اقتصادی و معیشتی خانواده‌های ایرانی می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته به جوانان اعتماد نشد و روحیه نگاه به آنسوی مرزها در بین سیاستمداران نهادینه شده بود، تصریح کرد: با جوانان خلاق و فعال ایران زمین در حوزه‌های مختلف صنعتی و اقتصادی و بازرگانی می‌توانیم پیروز باشیم و از این بلاتکلیفی و سرگردانی کشور را نجات دهیم.

رضایی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در لزوم رسیدن به شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: اقتصاد مقاومتی علاوه بر رونق تولید، اشتغال زایی را هم در کشور به همراه دارد و دولت سیزدهم در این موضوع عزمی جدی دارد.

وی شکست تحریم‌های آمریکا و ورود کالاهای ایرانی به بازارهای جهانی را یک پیروزی بزرگ برای ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: این اتفاق یک معجزه در تاریخ ایران است که با تلاش و همت جوانان ایران اسلامی این موضوع امکانپذیر است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا