بین الملل

عملیات حشد شعبی علیه تکفیری‌ها در جنوب موصل

منابع عراقی از عملیات حشد شعبی علیه تکفیری‌ها در جنوب موصل خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الفرات نیوز، نیروهای حشد شعبی عراق امروز جمعه عملیاتی را برای غلبه بر بقایای داعش در در منطقه «الحضر »در جنوب موصل آغاز کردند.

نیروهای تیپ های 21، 25 و 44 حشد شعبی به همراه نیروهای ارتش عملیاتی را علیه داعش کلید زدند.

هدف از این عملیات انهدام تونلهای داعش است.

خبر امنیتی دیگر از عراق اینکه واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از کشته شدن دو عضو گروه داعش در حمله هوایی در غرب نینوا خبر داد.

بنابر اطلاعات دقیق دستگاه اطلاعات ملی عراق، نیروی هوایی عراق با جنگنده های F-16 یک پناهگاه داعش را هدف قرار داد.

در این حمله دو عضو داعش به هلاکت رسیدند. پس از حمله نیروی هوایی عراق، نیروهای امنیتی عراق در عملیاتی منطقه را بازرسی کردند.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که حملات به عناصر داعش ادامه خواهد داشت.

پیش از این جنگنده های عراقی دو پناهگاه داعش را در نینوا ویران کردند.

ترکمانانی که در اردوگاه «الهول» هستند

سازمان غیر دولتی «نجات ترکمانان عراق» اعلام کرد سرنوشت 1400 ترکمانی که گروه تروریستی داعش از سال 2014 میلادی ربوده است، همچنان نامعلوم است و برخی اطلاعات حکایت از آن دارد که برخی از این افراد در اردوگاه الهول سوریه و برخی در ترکیه هستند.

«علی البیاتی»، رئیس سازمان نجات ترکمانان عراق گفت: عناصر مسلح داعش در ژوئن سال 2014 میلادی به شهر موصل سپس به «تلعفر» حمله کردند و حدود 1450 شهروند عراقی ترکمان از جمله 450 دختر و زن و 120 کودک زیر 18 سال را ربودند، از بین این افراد 50 نفر از جمله 25 زن و 25 نوجوان که اکنون به 25 سال نرسیده‌اند، آزاد شدند.

البیاتی درباره سرنوشت ربوده شدگان گفت: ما پیگیری‌ها و تحقیقات بسیاری برای آگاهی از سرنوشت ترکمانان ربوده شده انجام دادیم، برخی از این افراد همچنان در اردوگاه الهول در استان حسکه سوریه هستند که تلاش داریم آنها را پیدا کرده و به عراق بازگردانیم گروهی نیز در ترکیه اقامت دارند.

انتهای پیام/

 

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا