سینمای ایران و جهان

دادمان درگذشت تهیه‌کننده گروه «هنر مقدّس» را تسلیت گفت

در پیامی خطاب به مریم شعبانی؛

محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی درگذشت حمیدرضا ممتازان همسر مریم شعبانی که از هنرمندان تئاتر دینی و آیینی کشور است را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، حمیدرضا ممتازان، تهیه‌کننده گروه هنر مقدس، شب گذشته پنجشنبه هفتم مهرماه، بر اثر تصادف فوت کرد. وی شب گذشته در هنگام رانندگی بر اثر سکته در جاده تهران شمال تصادف کرد و به دیدار حق شتافت.

رئیس حوزه هنری در پیامی به شرح زیر این ضایعه را تسلیت گفت.

«هنرمند فرهیخته و مجاهد سرکار خانم مریم شعبانی

خبر درگذشت همسر و همسنگر گرامی‌تان مرحوم آقای حمیدرضا ممتازان رحمت‌الله علیه موجب تأثر اهالی هنر انقلاب شد. وی که از هنرمندان و تهیه‌کنندگان کوشا، خلاّق، متعهد و بااخلاص انقلاب بودند؛ همدوش شما و گروه پیشرو «هنر مقدّس»، بیرق «نمایش آیینی بانوان» را برپا نگه‌داشتند. نمایش‌هایی که در عین بهره‌مندی از ارزش‌های هنری و حرفه‌ای، فکر و فرهنگ انقلابی را با خود حمل می‌کردند و بستری سالم برای فعالیت و خلاقّیت دختران و بانوان مستعد انقلابی فراهم نمودند تا با زبان رسای هنر، پیام اسلام انقلابی را به مخاطبان عرضه دارند. نمایش بزرگ «فاطمه»، یکی از نمونه‌های توفیقات این گروه آینده‌دار است. اینجانب ضمن عرض تسلیت صمیمانه به شما و سایر بستگان و دوستان ایشان، آرزومندم در سایه عنایات ائمه طاهرین سلام‌الله‌علیهم، چراغ این خیمه مبارک پرفروغ باقی بماند و تلاش‌های مرحوم آقای ممتازان و سرکار عالی و گروه‌تان در آینده، بیش از پیش به ثمر نشیند و نام «هنر مقدّس» که یادگار ارزشمند آن مرحوم است در صحنهٔ هنر انقلاب اسلامی بدرخشد؛ ان‌شاءالله.»

حمیدرضا ممتازان، که تهیه‌کننده و حامی گروه «هنر مقدس»، اولین گروه فرهنگی بانوان برای بانوان است، پس از دو دهه خدمت در جبهه انقلاب اسلامی و تلاش برای معرفی چهره‌های شاخص اسلام خصوصاً چهره‌های فاخر زن مسلمان، به رحمت خدا رفت که از جمله درخشان‌ترین نمایش‌هایی که وی تهیه‌کنندگی آنها را برعهده داشت؛ نمایش بزرگ «فاطمه»، «اقلیما»، «علیا مخدره» و «خلود» (معرفی حقیقت منافقین) است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا