دانش و فناوری

ایلان ماسک: سایبرتراک برای عبور از رودها و دریاچه‌ها، به اندازه کافی ضد آب خواهد بود

مدت‌هاست علاقه‌مندان به دنیای خودرو و شرکت تسلا منتظر عرضه محصول متفاوت این شرکت یعنی سایبرتراک هستند. حالا مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک در توییتی اطلاعات جدیدی درباره این محصول منتشر کرده و گفته به اندازه‌ای در برابر آب مقاوم است که می‌تواند برای مدت کوتاهی به عنوان قایق هم استفاده شود.

ایلان ماسک در توییت خود گفته با استفاده از سایبرتراک می‌توان از رودخانه‌ها و دریاچه‌ها عبور کرد:

«سایبرتراک به اندازه‌ای در برابر آب مقاوم خواهد بود تا برای مدت زمان کوتاهی به عنوان قایق عمل کند. بنابراین می‌توان با آن از رودها، دریاچه‌ها و حتی دریاهایی که متلاطم نیستند، عبور کرد.»

سایبرتراک: پیکاپ یا یک قایق؟

اگرچه ایلان ماسک گفته سایبرتراک برای مدت کوتاهی می‌تواند حکم قایق را داشته باشد، اما مدت زمان آن را مشخص نکرده است. در حقیقت تمام اجسام و حتی اکثر خودروهای برندهای دیگر می‌توانند برای مدت کوتاهی حکم قایق را داشته باشند، اما به سرعت غرق می‌شوند.

علاوه بر این، نمی‌دانیم سایبرتراک از چه حجم آبی می‌تواند عبور کند. بنابراین شاید در هنگام عبور از رودخانه‌ها و دریاچه‌ها عملکردش دچار مشکل شود. این موضوع مخصوصا از آن جهت اهمیت دارد که سایبرتراک مشکلاتی مانند آتش گرفتن و همچنین تصادف در حالت اتوپایلوت را تجربه کرده است.

سایبرتراک

علاوه بر این، باید به سابقه ادعاهای ایلان ماسک هم اشاره کنیم؛ ادعاهایی که بعضا رنگ واقعیت به خود ندیدند. برای مثال ماسک در سال 2017 مدعی شد که تا 6 ماه آینده خودروهای تسلا به قابلیت‌های تمام خودران مجهز می‌شوند. اما تا سال 2021 مشتریان نتوانستند قابلیت رانندگی خودران را سفارش دهند.

ایلان ماسک حتی درباره سایبرتراک هم وعده‌هایی داد که عملی نشدند. برای مثال قرار بود تولید این پیکاپ برقی از 2021 شروع شود، اما حالا باید منتظر شروع تولید آن از سال آینده میلادی باشیم.

با توجه به این موارد، نمی‌دانیم ادعای اخیر مدیرعامل تسلا درباره مقاومت سایبرتراک در برابر آب تا چه اندازه می‌تواند صحت داشته باشد و باید تا عرضه آن صبر کنیم.

منبع دیجیاتو

آگهی
دکمه بازگشت به بالا