اقتصاد

افزایش قیمت گاز در اروپا


قیمت گاز در معاملات روز پنجشنبه اروپا افزایش یافت و قراردادهای آتی سوخت آبی بالای دو هزار دلار برای هر هزار مترمکعب معامله شد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از روسیا الیوم، قیمت گاز در معاملات روز پنجشنبه اروپا افزایش یافت و قراردادهای آتی سوخت آبی بالای دو هزار دلار برای هر هزار مترمکعب معامله شد.

در ساعت ۱۰:۱۵ دیروز به وقت مسکو، معاملات آتی سوخت آبی افزایش یافت و در سطح ۲۰۱۶ دلار در هر هزار متر مکعب معامله شد.

قراردادهای آتی سوخت آبی در روز پنجشنبه معاملات خود را در سطح 1965.8 دلار در هر هزار مترمکعب آغاز کردند.

یک منبع در اتحادیه اروپا فاش کرد که کشورهای اتحادیه اروپا خواستار تعیین سقف قیمت گاز هستند، اما منبع اشاره کرد که این موضوع حساس است.

پیش از این، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیاریای اروپا، درباره لزوم تعیین سقف قیمت گاز روسیه صحبت کرده بود و کرملین نیز به نوبه خود تاکید کرد که روسیه منابع نفت و گاز را به کشورهای حامی ابتکار عمل برای محدود کردن قیمت گاز روسیه عرضه نخواهد کرد.

روسیه چند وقتی است که به علت مشکلات فنی ارسال گاز از طریق خط لوله نورد استریم یک به اروپا را کاهش داده بود و در جدیدترین اقدام ۲۰ درصد باقی مانده ارسالی را نیز متوقف کرد.

پس از اینکه روسیه اعلام کرد که فعلا جریان گاز در یکی از خطوط اصلی انتقالی به اروپا برقرار نخواهد شد، قیمت گاز در اروپا در معاملات، بالا رفت. قیمت گاز در اروپا از ابتدای سال جاری تاکنون  چهار برابر شده است.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا