بین الملل

واکنش عمار حکیم به حملات تروریستی در افغانستان

رهبر جریان حکمت ملی عراق به حملات تروریستی علیه شهروندان افغانستانی بخصوص شیعیان در این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، «سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در واکنش به ادامه حملات تروریستی علیه مسلمانان در افغانستان گفت: در افغانستان هنوز تروریسم تکفیری تاریک‌اندیش از نبود حمایت و اقدامات بازدارنده و قاطع دولتی و سکوت بین‌المللی استفاده می‌کند تا بر سیاهه جنایات خود علیه یک طیف مشخص از جامعه بیفزاید.

وی ادامه داد: تازه‌ترین این جنایات که لکه ننگی بر جبین بشریت است، حمله ددمنشانه به پیروان مکتب اهل بیت(ع) از طایفه هزاره در کابل است که ده‌ها شهید و زخمی از میان شرکت‌کنندگان در یک برنامه آموزشی را در پی داشت.

رهبر جریان حکمت ملی عراق ضمن محکوم کردن این جنایت از جامعه بین‌المللی خواست که دولت افغانستان را به حفاظت از جان همه شهروندان این ملت از هر طایفه و مذهبی که باشند وادار کند.

در جریان حمله روز جمعه به مرکز آموزشی در کوی دشت البرشی که شیعه نشین است 32 نفر شهید و 40 نفر زخمی شدند.

یک منبع در دولت افغانستان گفت، در پی انفجار انتحاری که یک مرکز آموزشی را در غرب کابل هدف قرار داد، شماری جان باخته و برخی دیگر زخمی شدند.بر اساس این گزارش، پس از وقوع انفجار صدای شلیک در این مرکز آموزشی شنیده شده است.

جمعه گذشته نیز در پی وقوع انفجاری در یک مسجدی در کابل چهار نفر کشته شدند.

این انفجار در نزدیکی ورودی مسجد وزیر اکبر خان در فاصله نه چندان دور از منطقه سبز رخ داد. این منطقه بسیار امن پیش از بازگشت طالبان به قدرت در تابستان سال گذشته، نمایندگی‌های دیپلماتیک و نهادهای مهم بین‌المللی را در خود جای داده بود.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا