شهرستان ها

خبری از ناو هواپیمابر و شناورهای تأثیرگذار آمریکایی در منطقه نیست

قم-جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به نشانه‌هایی از تضعیف آمریکایی‌ها در منطقه گفت:هم اکنون در منطقه دریایی ما خبری از ناو هواپیمابر،ناو بالگردبر و شناورهای تأثیرگذار آمریکا نیست.

امیر دریادار حمزه علی کاویان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از موضوعات که در نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی به آن توجه می‌شود بحث توسعه دیپلماسی دریایی است.

جانشین فرماندهی نیروی دریایی راهبردی ارتش ابراز داشت: خاصیت دریا این است که به نقاط مختلف جهان ارتباط دارد، لذا افسران ما در نیروی دریایی ارتش به نوعی دیپلمات هستند و دیدارهای مختلفی در راستای توسعه دیپلماسی دفاعی و دریایی با کشورهای مختلف صورت می‌گیرد.

وی عنوان داشت: سازمان و تجهیزات نیروی دریایی راهبردی ارتش بر مبنای نیاز عملیاتی است و به اندازه‌ای که بتوانیم جواب دندان شکنی به تهاجمات دشمن بدهیم هم اکنون این امکانات در اختیار است.

امیر دریادار کاویان گفت: نیروی دریایی ارتش هرگونه تهدیدی را از دور دست رصد می‌کند و مطابق آن پاسخ قاطع و خورد کننده ای می‌دهد.

وی با بیان اینکه در راستای حفظ و حراست از منافع ملت ایران در دریای شمال و جنوب کشور حضور داریم بیان داشت: امروز توان ساخت تجهیزات مورد نیاز نیروهای دریایی با استفاده از توانمندی نخبگان، دانشمندان و صنعتگران را داریم و همه تجهیزات مورد نیاز نیروی دریایی ارتش در داخل کشور ساخته می‌شود.

جانشین فرماندهی نیروی دریایی راهبردی ارتش تصریح کرد: نیروی دریای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز منافع کشور اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

دزدان دریایی یکی از حربه‌های آمریکایی‌ها برای حضور در شمال اقیانوس هند

امیر دریادار کاویان عنوان کرد: دزدان دریایی یکی از حربه‌های آمریکایی‌ها برای حضور در شمال اقیانوس هند بود که ۳۰ درصد اقتصاد دنیا در این منطقه قرار دارد و ما با بحث دزدان دریایی مبارزه سرسختی داریم.

وی گفت: از سواحل چابهار تا کانال سوئز ۳ هزار کیلومتر را تحت اشراف اطلاعاتی داریم و حضور عملیاتی ما در مناطق دریایی در هر کجا نیاز باشد حضور جدی داریم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به نشانه‌هایی از تضعیف آمریکایی‌ها در منطقه بیان داشت: در حال حاضر منطقه دریایی ما خبری از ناو هواپیمابر، ناو بالگردبر و شناورهای تأثیرگذار آمریکایی نیست و این امر نشانه تضعیف آمریکا و همچنین اقدار ما در دریا است.

امیر دریادار کاویان همچنین با اشاره به حضور ناوشکن‌های نیروی دریایی ارتش در دریای سرخ بیان داشت: ناوشکن‌های نیروی دریایی ارتش در این منطقه که از مبادی ورودی و خروجی رژیم اشغالگر قدس است به صورت مستمر رصد اطلاعاتی دارد و مأموریت‌های خود را در این مناطق انجام می‌دهد که این امر نیز نشان دهنده قدرت و اقتدار ارتش است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا