دانش و فناوری

مدیران سابق ای بی به علت تهدید و توهین به دو خبرنگار محکوم شدند

دو تن از مدیران سابق شرکت ای بی که به دلیل راه اندازی کمپین سایبری علیه سازندگان خبرنامه ای کامرس بایتس متهم شده بودند، به زندان محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یاهونیوز، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد این مدیران به همراه پنج کارمند سابق ای بی، برای ترساندن دیوید و اینا اشتاینر ناشران این خبرنامه با یکدیگر همکاری کردند.

علت این خصومت آن بود که این دو نفر مقاله‌ای را در خبرنامه خود در مورد شکایت ای بی از آمازون متشر کردند. ای بی در این شکایت آمازون را متهم به استفاده از روش‌های غیرقانونی برای قاپیدن فروشندگان خود کرده بود. دیوید اشتاینر گفت: افرادی که در آزار و اذیت آنها نقش داشتند زندگی آنها را به “جهنم زنده” تبدیل کردند.

جیمز باگ، مدیر ارشد سابق ایمنی و امنیت ای بی به پنج سال زندان و پرداخت جریمه ۴۰۰۰۰ دلاری محکوم شد. در همین حال، دیوید هارویل، مدیر سابق تاب آوری جهانی ای بی و آخرین فرد در این پرونده که به گناه خود اعتراف کرد، به دو سال زندان و پرداخت ۲۰۰۰۰ دلار جریمه محکوم شد.

به گفته وزارت دادگستری، این گروه بسته‌های پستی نامناسبی را به خانه این زوج ارسال کرده بودند، از جمله “کتابی در مورد زنده ماندن پس از مرگ همسر، ماسک خوک خونین، عروسک جنین یک خوک، تاج گل جنازه و حشرات زنده”. مقامات وزارت دادگستری همچنین گفتند که باگ، هارویل و یکی دیگر از کارکنان ای بی شخصاً خانه این زوج را تحت نظر داشتند و قصد داشتند یک ردیاب جی پی اس را به خودروی آنها وصل کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا