شهرستان ها

ارزش های دفاع مقدس باید برای جوانان تبیین شود

شیراز – دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: تبیین ارزش های دفاع مقدس یک وظیفه همگانی است به خصوص جوانان و نوجوانان باید از مسائل قبل از انقلاب و دفاع مقدس اطلاعات کامل داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری، در جلسه جامعه روحانیت شیراز، با بیان اینکه منکر کم و کاستی‌ها نیستیم، گفت: هیچکس منکر کم و کاستی‌ها نیست چراکه دشمن در حال سنگ اندازی هایی است تا این دولت را ناکارآمد جلوه دهد؛ اگر بر بازار ارز دقت کنیم مشاهده می‌کنیم که مشکلاتی وجود دارد که از سوی دشمنان است اما باید آرام آرام منتظر برطرف کردن آن و دیگر مشکلات باشیم تا به حول قوه الهی توطئه دشمنان را خنثی کنیم.

وی در خصوص باغ موزه دفاع مقدس شیراز نیز گفت: برخی از موزه‌های کشورهای غربی با وجود اینکه خالی بوده و هیچ پیامی هم ندارد اما باز مردم صف می کشند، اما موزه دفاع مقدس باید یک تفاوت با دیگر موزه‌های کشورهای دیگر داشته باشد و آن این است که دارای پیام باشد، دلیل آن نیز این است همه ملت ایران علت محدثه جنگ بوده‌اند.

تولیت آستان مقدس سید علاالدین حسین (ع) بیان کرد: تبیین ارزش‌های دفاع مقدس یک وظیفه است، اگر آن را تبیین نکنیم دشمنان مسائل دیگر را تبیین خواهند کرد و شاهد حوادث اخیر خواهیم بود؛ این تأسف را باید خورد که در دولت‌های گذشته کاری که باید صورت می‌گرفت انجام نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری ابراز داشت: امروز برای نوجوانان کاری صورت نمی‌گیرد و آموزش و پرورش خود را به یک سری کارهای تئوریک سرگرم کرده و از آن طرف هم دشمن مرتب در حال کار کردن و عوض کردن جای شهید و جلاد است.

وی خطاب به مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: فارس دارای سرداران بزرگی بوده، اما مظلوم است، یادگاران دفاع مقدس باید آن را تبیین کنند بسیاری از جوانانی که در صحنه‌های مختلف تأسف برانگیز حضور دارند به این دلیل است که مسائل مختلف از جمله دفاع مقدس و پیش از انقلاب برای آنان تبیین نشده است، وظیفه داریم با برنامه ریزی مسائل ارزش‌های دفاع مقدس تبیین شود.

دبیر جامعه روحانیت شیراز عنوان کرد: با برنامه ریزی هایی که حوزه علمیه و اداره کل حفظ آثار انجام می‌دهد باید طلاب جوان در این مکان حضور یابند تا از ارزش‌های دفاع مقدس اطلاع پیدا کنند و در تبلیغ‌ها آن را تبیین کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا