شهرستان ها

استان ایلام از جایگاه بالایی در گردشگری کشور برخوردار است

ایلام-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت:استان ایلام از جایگاه بالایی در گردشگری کشور برخوردار است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد شریفی روز شنبه در مراسم زنگ گردشگری ایلام اظهار کرد: این استان پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خاصی در زمینه گردشگری دارد که باید تلاش کنیم با معرفی این ظرفیت‌ها، استان به قطب گردشگری کشور تبدیل شود.

وی تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس تقارنی مهم و زیباست، اظهار کرد: این تقارن در حقیقت فرصتی برای تبیین ارزش‌های دفاع مقدس، دوران جنگ تحمیلی، رشادت‌ها و فداکاری‌های بی نظیر ملت ایران برای نوجوانان و جوانانی است که جنگ را ندیده‌اند.

وی افزود: با سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری، زیرساخت‌های گردشگری به‌منظور جلب گردشگران داخلی و خارجی در استان تقویت می‌شود.

شرفی اظهار کرد: با توجه به سابقه تاریخی و کهن ایلام نسبت به سایر استان‌های کشور، این استان از جایگاه گردشگری بالایی برخوردار است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: این صنعت یکی از پردرآمدترین صنعت‌های در حال حاضر جهان است.

شریفی افزود: صنعت گردشگری از قابلیت‌های بسیار زیادی در ایجاد اشتغال برخوردار است، این صنعت در صورت اتخاذ تدابیر و سیاست‌های مناسب می‌تواند به منبع درآمد سرشاری برای مناطقی که از مناظر طبیعت و آب و هوایی مطلوبی برخوردارند تبدیل شود و قابلیت‌های آن‌ها را به فعل درآورد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: صنعت گردشگری طبیعی از منابعی استفاده می‌کند که کمترین آثار و پیامدها را برای محیط زیست دارد و سرمایه‌گذاری و بازگشت سرمایه در این صنعت با دیگر بخش‌های اقتصادی قابل مقایسه نیست و در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا