شهرستان ها

متن تفاهم نامه خراسان شمالی با مسکو به زودی آماده می‌شود

بجنورد- سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: متن تفاهم نامه برای توسعه مراودات استان با مسکو به زودی آماده خواهد شد تا در سفر استاندار به روسیه، اهداف مشخص باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فخر موحدی صبح شنبه در کارگروه توسعه صادرات خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با اضافه شدن شمش منیزیم به محصولات صادراتی استان، در صدد شناسایی ظرفیت سایر کالاهای تولیدی استان در حوزه صادرات هستیم.

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: وضعیت صادرات و واردات استان در پنج ماهه نخست سال‌جاری نشان از رشد قابل توجهی دارد که برای تداوم این رشد، ارزیابی توانمندی‌های دستگاه‌های اجرایی متولی استان و کشورهای هدف صادرات در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی تصریح کرد: در سفر اخیر اتاق بازرگانی به کشور روسیه، انعقاد تفاهم نامه مابین خراسان شمالی و مسکو صورت گرفت که در حال حاضر متن تفاهم نامه برای توسعه مراودات با این کشور به زودی آماده خواهد شد تا در سفر استاندار به این کشور هدف گذاری ها مشخص باشد.

فخر موحدی همچنین به سفر پیش روی استاندار به کشور ترکمنستان هم اشاره کرد و گفت: این سفر در راستای انعقاد تفاهم استان خراسان شمالی با استان آخال ترکمنستان صورت می‌گیرد لذا توسعه فعالیت‌های بازرگانی، توسعه تجارت و حمایت از گروه‌های تجاری باید جزو اهداف اصلی این سفر باشد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا