دانش و فناوری

کشور آماده است بازار ملی را در اختیار شرکتهای دانش بنیان قرار دهد

سرپرست معاونت علمی و فناوری:

سرپرست معاونت علمی و فناوری گفت: کشور آماده است بازار ملی را در اختیار شرکتهای دانش بنیان قرار دهد و آینده روشنی خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر روح اله دهقانی فیروزآبادی امروز در حاشیه افتتاحیه سیزدهمین‌نمایشگاه ایران نانو در جمع خبرنگاران گفت: ما الگوی‌های موفقی در توسعه تکنولوژی در کشور داریم. ستاد نانو یکی از این الگوهای موفق است و تجربه زیستی داشته که باید به آن افتخار کرد.

سرپرست معاونت علمی و فناوری ادامه داد: قطعاً باید در سالی که طلیعه توجه ویژه به دانش بنیان هاست چنینی موضوعاتی مورد توجه قرار بگیرد.

دهقانی خاطر نشان کرد: امسال فقط سال دانش بنیان‌ها نیست بلکه شروع توجه ویژه به دانش بنیان هاست.

وی تاکید کرد: بزرگترین مشکل کشور خام فروشی در حوزه‌های معدن، نفت، کشاورزی و … است که باید برای جلوگیری از این موضوع توجه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مواد اولیه در حوزه‌های مختلف ثروت ملی ماست، گفت: آن چیزی که ارزش افزوده اصلی را ایجاد می‌کند توجه به فناوری است، وگرنه اقتصاد تجارت صرف اقتصاد چندان جذابی نیست.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: قطعاً امسال و سال‌های دیگر برنامه‌های جدی برای توسعه و حمایت کردن از شرکت‌های دانش بنیان و صنایعی که شبکه‌های دانش بنیان کشور را بکار بگیرند خواهد بود تا اتفاقات ملی رخ دهد.

وی گفت: همراهی دستگاه‌های دولتی می‌تواند زمینه ساز وقوع اتفاقات خوب در این زمینه‌ها باشد.

وی تاکید بر اینکه رهبری تاکید ویژه به حوزه دانش بنیان‌ها و کشاورزی دارند، گفت: از سوی دیگر وزیر کشاورزی با تمام علاقه و جدیت به حوزه دانش بنیان توجه دارد که مسئله و نیازهای خود را مطرح می‌کنند؛ اینها یعنی کشور آماده است بازار ملی را در اختیار شرکتهای دانش بنیان قرار دهد و آینده روشنی خواهیم داشت.

سرپرست معاونت علمی و فناوری گفت: ما نقدینگی‌های زیادی در کشور داریم که می‌توانند اتفاقات بزرگ فناوری را رقم بزنند اگر بتوانیم نشان دهیم سود سرمایه گذاری در حوزه‌های فناوری قابل قیاس برای کشور و مردم نیست خودبخود سرمایه‌های مردمی به این سمت جاری خواهد شد.

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: کمک کردن به بورسی شدن شرکت‌های دانش بنیان، کمک به بحث توسعه سرمایه گذاری مشترک و مدل تأمین مالی از این دست برنامه‌های جدی ماست که به آن توجه داریم.

وی گفت: ما در کشور فرصت‌های ویژه ای داریم برنامه جدی این است که پیشران‌های اقتصاد کشور با توجه به مزیت‌های سرزمینی با توجه به استعدادهای کشور شناسایی شوند و ۶-۵ برنامه جدی را جلو ببریم که طی اجرای این برنامه‌های ملی شبکه‌ای دانش بنیان با محور هدفمند بازار شکل بگیرند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا