فرهنگ

مهدوی ارفع: قاتلان ۱۷ هزار زن و سعودی‌‌های کودک‌کش حامیان اغتشاشات اخیر هستند


حجت‌الاسلام مهدوی ارفع گفت: سازمان منافقین که ۱۷ هزار زن و بچه را در دهه ۶۰ به قتل رساند یا مجموعه‌های رسانه‌ای مانند ایران اینترنشنال سعودی‌های کودک‌کشی، مدافع مهسا امینی شده‌اند و اغتشاشات را حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، وقایع اخیر بیش از آنکه نظام مقدس جمهوری اسلامی را تهدید کند، با توجه به برخی تحرکات داخلی و خارجی تمامیت ارضی را تهدید می‌کند و خطر تجزیه را واقعی و عینی نشان می‌دهد. در خصوص اهداف و رویکردهای این اغتشاشگران با حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع استاد حوزه و پژوهشگر نهج‌البلاغه گفت‌وگویی داشتیم:

دو عاملی که نشان می‌دهد هیاهو رسانه‌ای پوچ است

حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع در ابتدای این گفت‌وگو با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های انسان مؤمن کیاست، درایت و بصیرت است، اظهار داشت: زمانی که اتفاقی در جامعه رخ می‌دهد، دو چیز می‌تواند به ما اطمینان دهد که آنچه در هیاهوهای رسانه‌ای رخ می‌دهد، پوچ است.

وی افزود: اول اینکه چه کسانی داعیه‌دار دفاع از این دختر ایرانی شدند که پاره تن همه ماست؟ سازمان منافقین که ۱۷ هزار زن و بچه ما را در ترورهای کور و بمب‌گذاری‌های دهه ۶۰ از ما گرفتند یا مجموعه‌های رسانه‌ای مانند ایران اینترنشنال که برای سعودی است و خودشان استاد کودک‌کشی، جنایت و خفقان هستند و در طول حکومتشان تاکنون یک انتخابات برگزار نکردند و زنان کمترین حق را داشتند، مدافع این دختر شده‌اند! و اغتشاشات را حمایت می‌کنند.

چرا ماجرای واهی قتل یک دختر را به استقلال کشور ربط می‌دهند؟

وی با بیان اینکه زمانی که می‌بینیم صدای مظلومیت یک دختر ایرانی از این حلقوم‌ها بلند شده، باید هوشیار شویم، گفت: نکته دوم اینکه به فرض محال اگر این اتفاق برای یک دختر ایرانی رخ داده باشد، چرا این اتفاق را به اصل نظام و اسلام، قرآن، ارزش‌ها، استقلال کشور، رهبری نظام و … سرایت می‌دهند؟ اگر دختری به عمد یا غیرعمد توسط پلیس یک کشور مورد هجوم قرار گیرد، آیا باید تجزیه آن کشور را دنبال کرد؟ در آمریکا که هرروز پلیس شهروندان را زیرپایش خفه می‌کند، همین مباحث مطرح می‌شود؟

مهدوی ارفع ادامه داد: این دو عامل از ابتدا نشان می‌داد که این ماجرا سازمان‌دهی شده است و کذب بزرگی است که متأسفانه بسیاری فریب خوردند.

هنوز اثبات جرم نشده، کشور را محکوم کردند

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه در هر موضوع حقوقی، قضایی و جنایی اعتراض حق طبیعی فردی است که مورد ظلم قرار می‌گیرد یا به عنوان انسان طرفداری مظلوم را می‌کند، گفت: برای هر اعتراضی درخصوص یک ظلم رخ داده، ابتدا باید اثبات جرم شود. چطور می‌شود که هنوز جمهوری اسلامی یا هر سازمان ذی‌صلاحی نظر کارشناسی دقیق نداده است، یکباره هیاهو می‌شود که گرفتند و کشتند و چه شد؟

وی گفت: قبل از اثبات جرم نباید فردی را متهم کرد که این خود یک جرم بزرگ است. نکته دوم باید مراجع ذی‌صلاح نظر کارشناسی خود را اعلام کنند و اگر حتی نسبت به نظر آنان هم اعتراض بود، راه قانونی وجود دارد. اگر در دادگاه‌ یا محکمه‌، فردی محکوم شود، اجازه اعتراض به حکم در چندین مرحله وجود دارد.

با وجود این همه راهکارهای قانونی برای اعتراض، نباید آشوب کرد

مهدوی ارفع با اشاره به اینکه در کشور ما بهترین قوانین اساسی و ساختارها وجود دارد، بنابراین نباید اعتراض‌ها را به آشوب کشاند، گفت: در بدترین شرایط جامعه، اغتشاش و ناامنی ایجاد کردند و تخریب اموال عمومی، جرمی است که از هر جرم دیگر بزرگتر است.

این کارشناس مذهبی گفت: در مکتب اسلام، فرد شاهر به سیف یعنی کسی که شمشیر، قمه و … را دست بگیرد و تنها بچرخاند تا مردم بترسند، مهدورالدم است و باید او را کشت زیرا امنیت روانی جامعه را زیر سؤال برده است.

مهدوی ارفع تصریح کرد: نوع و مدل اعتراض باید به گونه‌ای باشد که با جرم رخ داده تناسب داشته باشد. به فرض اینکه این اتفاق رخ داده بود، باید اجازه می‌دادیم عده‌ای ضدانقلاب و ضدامنیت، جمع شوند و قرآن آتش بزنند و حجاب از سر زنان بکشند و شعارهای ساختارشکنانه بدهند؟ تفکر در این ماجرا نشان می‌دهد که افراد فریب خورده هم باید عبرت بگیرند و در حوادث مشابه چنین خطاهایی نکنند و با مجرمین مشارکت نکنند.

سلبریتی‌ها به خاطر اعتبار و محبوبیت کسب شده خود در این نظام، باید مردم را آرام کنند

وی با اشاره به اینکه در جامعه، گروه‌هایی مورد اعتماد و یا محبوب جوانان هستند، گفت: این‌ها به ازای همین محبوبیت و مقبولیت که در فضای همین جامعه به دست آوردند، وظیفه دارند که در چنین بحران‌هایی جامعه را آرام کنند. کسانی که آن‌ها را قبول دارند، مورد خطاب قرار دهند و برای آنان تبیین‌گری کنند.

مهدوی ارفع تصریح کرد: امام حسین (ع) در سخنرانی منا خود که ۲ سال قبل از عاشوراست، علما را مورد عتاب و خطاب قرار می‌دهد و می‌فرماید: شما به قدری در جامعه عزت و احترام پیدا کردید که مانند سلاطین رد می‌شوید و مردم به شما احترام می‌گذارند اما چرا در شرایطی که دین و حقوق مردم تضییع می‌شود، از جایگاه اجتماعی خود استفاده نمی‌کنید تا حق را بگویید.

 گردوغبار فتنه که بلند می‌شود، بسیاری نمی‌توانند حق را تشخیص دهند

این پژوهشگر نهج‌البلاغه با بیان اینکه در فتنه‌ها فضا در ابتدا غبارآلود و شبه‌گون است، گفت: امیر المومنین (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید: فتنه در ابتدا با شبهه می‌آید. بعد در جای دیگر می‌فرماید: شبهه را شبهه می‌گویند زیرا باطلی است که خود را شبیه حق نشان می‌دهد. گردوغبار فتنه که بلند می‌شود، بسیاری نمی‌توانند حق را تشخیص دهند. زمانی که به پایان می‌رسد، حق روشن می‌شود و افرادی که اشتباه موضع گرفتند، پیشمان می‌شوند که گاهی این پشیمانی‌ها قابل جبران نیست. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: توصیه عقل و دین در فتنه‌ها و شبهه‌ها این است که اگر خود صاحب اطلاعات دقیق و تحلیل عمیق هستید باید مردم عادی را روشن کنید که به آن جهاد تبیین می‌گویند، اما اگر نیستید باید به مرجع معتبر اعتماد کرده و سکوت کنید تا غبار فتنه بخوابد و شما به خیال دفاع از مظلوم، به ظالم کمک نکرده باشید.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا