سیاسی

سرلشکر صفوی: مهمات توپخانه عملیات والفجر۸ از سوریه تأمین شد

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: ما در عملیات والفجر۸ دچار مشکل در حوزه مهمات توپخانه شدیم، رفیق‌دوست به سوریه رفت و با هواپیماهای باری نیروی هوایی ارتش مهمات توپخانه را از سوریه به منطقه عملیات آورد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سرلشکر سیدیحیی صفوی رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس صبح امروز در پیش‌نشست همایش ملی جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس با محوریت عملیات والفجر8 طی سخنانی اظهار داشت: ما در فاو بسیاری از علوم را در رابطه با پیروزی عملیات به‌کار گرفتیم، به‌طور مثال ما 29 ایستگاه هواشناسی را در این عملیات احداث کردیم تا بتوانیم بهترین شرایط جوی را تشخیص دهیم، همچنین در حوزه مکانیک خاک منطقه بررسی‌های دقیقی انجام دادیم تا بتوانیم ادوات زرهی و وسایل مهندسی را در منطقه حرکت دهیم.

وی افزود: در این عملیات عکس‌های ماهواره را از برخی کشورها گرفتیم و در راستای اجرای عملیات استفاده کردیم و همچنین از عکس‌های هوایی که توسط نیروی هوایی ارتش تهیه می‌شد استفاده فراوانی کردیم.

سردار صفوی ادامه داد: علاوه بر این‌ها، اصل فریب و اصل غافلگیری دو اصل اساسی در این عملیات بود. زمانی که فرمانده ارتش پاکستان را به منطقه بردیم و پل بعثت را دید گفت “این عملیات شما از سطح ارتش‌های منطقه بالاتر است”؛ لذا سطح علم و فناوری به‌کاررفته در این عملیات از سطح ارتش‌های منطقه بالاتر بود.

رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ما در این عملیات دچار مشکل در حوزه مهمات توپخانه شدیم، موضوع را به آقای رفیق‌دوست اطلاع دادیم ایشان با وزیر دفاع سوریه تماس گرفت از آنها کمک بگیرد، در نتیجه خود آقای رفیق‌دوست به سوریه رفت و با هواپیماهای باری نیروی هوایی ارتش مهمات توپخانه را از سوریه به منطقه عملیات آورد. دشمن در این عملیات برای نخستین مرتبه هواپیمای میراژ با خلبانان فرانسوی را وارد عمل کرد که با بمب‌های لیزری تمامی پل‌های عقبه را منهدم کردند و این امر موجب شد ما پل خاکی روی بهمنشیر ایجاد کنیم.

انتهای پیام/+

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا