شهرستان ها

واکنش گسترده مردم تبریز در حمایت از امنیت ملی به موقع بود

تبریز- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ گفت: واکنش گسترده مردم تبریز در حمایت از اقتدار و امنیت ملی و محکومیت اقدامات هنجارشکنانه، به موقع بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اصحاب کریمی، باحضور در منزل شهید حسین اوجاقی برای ابلاغ سلام و تبریک و تسلیت معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به پدر و مادر شهید گفت: جای فرزندتان خالی و داغ فقدانش، سنگین است ولی تسلی دهندۀ این شرایط، آن است که «حسین» عزیز به درجۀ رفیع «شهادت» نائل شده است.

وی ادامه داد: شهادت آن بزرگوار شاید برای شما سخت باشد اما آنچه مسیر ادامۀ زندگی را باز می‌کند این است که پیرو ولایت و رهبری فرزانه انقلاب باشیم.

کریمی همچنین گفت: در پی اغتشاشات اخیر، انصافاً واکنش گسترده مردم تبریز در حمایت از اقتدار و امنیت ملی و محکومیت اقدامات هنجارشکنانه، به موقع بود و باز اولین بودن این شهر را سر زبان‌ها انداخت بطوریکه در ادامه، مردم شهرهای دیگر دست به تجمع و راهپیمایی زدند.

در این دیدار، خانم «رباب حقایق شریف» مادر شهید اوجاقی نیز با قدردانی از نماینده معاون رئیس جمهور و همچنین مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، این حضور و پیام را «تسکین دهنده» دانست.

وی، مضاعف شدن تلاش‌ها برای مجازات عاملان شهادت فرزندش را خواستار شد و گفت: درست است که به مصداق شعار قدیمیِ معروف، در راه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی خون می‌دهیم اما قاتلان پسر شهیدم و عاملانِ به شهادت رسیدنِ دیگر شهدای مدافع امنیت، باید بدانند که ما در کنار خون دادن، خونِ دشمنانِ این انقلاب و نظام را هم می‌ریزیم و بر این اساس، باید منتظر انتقام سخت ما باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی نیز در سخنانی، با تسلیت و تبریک شهادت شهید حسین اوجاقی، حضور مردم تبریز در مراسم تشییع این شهید را «پرشکوه» و «با عظمت» توصیف کرد و افزود: سخنرانی غرّا و زینب گونۀ مادر شهید اوجاقی در آن مراسم که نشان از برجستگی شخصیت ایشان دارد، روحیّۀ همگان از جمله ما مسئولان را تقویت کرد.

«جابر ابوالفتح زاده» خطاب به والدین شهید اوجاقی تاکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران را در کنار خود احساس کنید و تردیدی نداشته باشید که با عزمی جزم، راه و آرمان‌های والای شهید اوجاقی را ادامه خواهیم داد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در انتهای این دیدار که «غلامرضا علیزاده» سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی، «رحمان اصلی زاده» معاون تعاون و امور اجتماعی، «جلیل نوبهار» رئیس اداره امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی و «شفیع محمدی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تبریز هم حضور داشتند، پیام «سیّدامیرحسین قاضی زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را قرائت کرد که به شرح زیر است:

«انالله و انا الیه راجعون

خانواده محترم شهید گرانقدر «حسین اوجاقی»

سلام علیکم

هر کجا بیرق نور و حقیقت در مقابل هجمه ظلمت و پلیدی برافراشته می‌شود، تکراری پرصلابت از نبرد حق علیه باطل رقم می‌خورد. این اراده الهی است که خط سرخ شهادت را مستدام می‌دارد و بندگان شایسته خود را به مقام شامخ «عند ربهم یرزقون» می‌رساند.

شهادت شهید والامقام «حسین اوجاقی» از مدافعان حفظ امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که در حراست از کیان جامعه در اقدام ضدّ انقلاب جانفشانی نمود بار دگر چهره پلید و جنایتکار گروه کفر و استکبار را به نمایش گذارد. بی تردید اعمال غیرانسانی این عناصر فریب خورده، نه تنها از ایمان و اراده ملت بزرگ ایران نخواهد کاست بلکه روحیه ایثار و شهادت را در میان آنان بیش از گذشته شعله ور خواهد کرد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت و تهینت خدمت شما خانواده معظم، صبر جمیل بازماندگان و علوّ درجات آن شهید معزّز را بارگاه ایزد منّان خواستارم.

روحش شاد و یادش گرامی باد

سیّدامیرحسین قاضی زاده هاشمی»

بعد از قرائت پیام، «اصحاب کریمی» نماینده معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، لوح حاوی این پیام را به همراه یک جلد کلام الله مجید، به پدر و مادر شهید اوجاقی تقدیم کرد.

بسیجی شهید حسین اوجاقی که چهارشنبه، سی اُم شهریور برای مقابله با آشوبگران در مقابل مصلای تبریز حضور داشت، با ضربه چاقوی اغتشاشگران و ضدّ انقلاب به شهادت رسید.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا