بین الملل

پیام مکتوب میانجی آمریکایی به عون/اعتصاب مبارز لبنانی در فرانسه

آخرین تحولات سیاسی لبنان؛

منابع لبنانی اعلام کردند که سفیر آمریکا در بیروت، امروز شنبه پیام مکتوب آموس هوکشتاین میانجی آمریکایی در موضوع ترسیم مرزهای دریایی را تقدیم میشل عون رئیس جمهور لبنان کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه المیادین، دوروتی شیا سفیر آمریکا در بیروت، امروز شنبه پیام مکتوب آموس هوکشتاین میانجی آمریکایی در موضوع ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی را تقدیم میشل عون رئیس جمهور لبنان کرده است.

منابع لبنانی اعلام کردند که پس از دریافت این پیام مکتوب، میشل عون با نبیه بری رئیس پارلمان  و نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان  درباره چگونگی پاسخ لبنان به این پیشنهاد جدید گفتگو کرده است.

شبکه الجدید لبنان نیز گزارش داد که پیشنهادهای آموس هوکشتاین درباره تعیین مرزهای دریایی شامل جدایی کامل ترسیم بین مرزهای دریایی و زمینی است.

این در حالی است که روزنامه هاآرتص پیش تر در این باره نوشت که آمریکا پیشنهاد جدیدی در مورد ترسیم مرزهای دریایی میان رژیم صهیونیستی و لبنان ارائه کرده است که این رژیم با آن موافق است.

از سوی دیگر، امروز شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه امنیتی و سیاسی این رژیم قرار است هفته آینده به منظور تصویب توافق ترسیم مرزهای آبی با لبنان تشکیل جلسه دهد.

در تحولی دیگر از لبنان، شبکه المیادین اعلام کرد که جورج عبدالله مبارز لبنانی تحت بازداشت در فرانسه، از امروز اعتصاب غذا خودش را در حمایت از اسرای فلسطینی آغاز کرده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا